Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2021-12-02| Geodezja, Instytucje

Drugi etap cyfryzacji w powiecie poznańskim

24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu i z każdego miejsca na świecie. Dzięki nowej e-usłudze w dowolnym momencie szybko i prosto można wysyłać wnioski o koordynację sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu do Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Poznaniu oraz uczestniczyć w naradach koordynacyjnych. PODGiK przystąpił, jako jeden z pierwszych w kraju, do II etapu cyfryzacji.


Drugi etap cyfryzacji w powiecie poznańskim <br />
Starosta poznański Jan Grabkowski oraz dyrektor PODGiK Tomasz Powroźnik
Starosta poznański Jan Grabkowski oraz dyrektor PODGiK Tomasz Powroźnik
Drugi etap cyfryzacji w powiecie poznańskim <br />
Poznański PODGiK
Poznański PODGiK

– Powiat poznański jest pionierem usług elektronicznych. Cyfryzacja i e-usługi to nie nasza fanaberia czy zachcianka, to przyszłość – nie ma wątpliwości Jan Grabkowski, starosta poznański. – Dedykowane aplikacje pozwalają mieszkańcom korzystać z potrzebnych danych bez wychodzenia z domu. Łatwy dostęp do zasobów oznacza brak kolejek, krótki termin realizacji usług, oszczędność czasu oraz pieniędzy – podkreśla.

Średnio w ciągu roku urząd przyjmuje ponad 20 tys. zgłoszeń prac geodezyjnych, blisko 30 tys. wniosków o udostępnienie różnego rodzaju dokumentów i materiałów z PZGiK, wydając dziesiątki tysięcy wypisów i wyrysów z ewidencji gruntów i budynków. Rocznie realizuje około 6 tys. wniosków o koordynację projektowanych sieci uzbrojenia terenu. Możliwość załatwiania spraw przez internet to ważny kierunek zmian.

– Nasi klienci szczególnie sobie chwalą kompleksowość obsługi bez konieczności osobistych wizyt w ośrodku. W większości wypadków wystarczy złożyć wniosek oraz, tam gdzie jest to wymagane, wnieść opłatę przy pomocy bankowości elektronicznej. Potrzebne dokumenty odsyłane są także w postaci cyfrowej – wyjaśnia Tomasz Powroźnik, dyrektor PODGiK. – Dzisiaj, w dobie pandemii koronawirusa, to rozwiązanie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne – dodaje.

Wartość planowanego przedsięwzięcia na etapie zawarcia umowy z Urzędem Marszałkowskim wynosiła 2,3 mln złotych, przy 85-procentowe dofinansowaniu ze środków unijnych. Gwałtowny wzrost cen usług uniemożliwiłby wykonanie całości projektu, gdyby powiat nie zdecydował się na dodatkowe wsparcie projektu ze środków własnych w kwocie aż 1,2 mln zł.

Adresaci projektu – obywatele, przedsiębiorcy, administracja publiczna, w szczególności podmioty:
• wykorzystujące w swojej działalności informacje z bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT),
• zajmujące się projektowaniem sieci uzbrojenia terenu lub zlecaniem takich projektów,
• władające sieciami uzbrojenia terenu, wójtowie i burmistrzowie gmin powiatu poznańskiego, na których ustawodawca nałożył obowiązek delegowania swoich przedstawicieli na narady koordynacyjne.

Cele projektu:
• usprawnienie funkcjonowania administracji publicznej,
• umożliwienie załatwiania spraw drogą elektroniczną przy pomocy e-usług na wysokim poziomie,
• przyspieszenie procesu inwestycyjnego poprzez zautomatyzowanie koordynacji sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.

Narzędzia do realizacji projektu:
• wdrożenie dedykowanej e-usługi do składania przez wnioskodawców dokumentacji projektowej, która ma być przedmiotem koordynacji,
• wdrożenie dedykowanej e-usługi do prowadzenia narad koordynacyjnych,
• dostosowanie bazy danych GESUT do obowiązujących przepisów prawa, tak aby docelowo zasilać standaryzowanymi danymi bazę danych K-GESUT (geoportal krajowy) oraz portale wojewódzkie, powiatowe, gminne oraz w przyszłości MESIP.

Dlaczego podjęliśmy decyzję o przystąpieniu do konkursu i pozyskaniu środków na realizację projektu?
• droga elektroniczna jest szybsza i wygodniejsza dla naszych klientów,
• do korzystania z naszych rozwiązań, po założeniu konta w e-usługach, potrzebny jest wyłącznie komputer i internet,
• e-usługi działają 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu,
• zadaniem administracji publicznej jest nie tylko realizowanie zadań ustawowych, ale też realizowanie tych zadań w możliwie krótkim terminie, w możliwie najprostszy sposób.
• skracamy niezbędne czynności administracyjne w procesie inwestycyjnym.

Dlaczego powiat podjął decyzję o zwiększeniu udziału środków własnych?
• standaryzacja danych ma być jednakowa na terenie całego powiatu, a klienci powinni otrzymywać jednorodne i jakościowo właściwe dane,
• powiat poznański inwestuje w nowoczesne rozwiązania (MESIP), które stanowią naszą przyszłość.
• administracja publiczna musi nadążać za potrzebami klientów i dostarczać rozwiązań na miarę tych potrzeb.

Źródło: Starostwo Powiatowe w Poznaniu


«« powrót

Udostępnij:
udostępnij na Facebook
   

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

Sztuczna inteligencja kartuje drogi
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2025 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama