|2021-11-18|
Geodezja, GIS, Edukacja
Studenci WGiK PW wygrali w hackathonie TomTom
W pierwszym międzynarodowym hackathonie TomTom n.EXT udział wzięło blisko 80 studentów z krajów, w których TomTom posiada szczególnie aktywne oddziały – m.in. z USA, Indii, Holandii i Polski. Wśród kilkunastu zespołów znalazły się dwie drużyny z Wydziału Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej.
Zdjęcie reprezentantów WGiK PW w hackathonie (w tym członkowie zwycięskiej drużyny GINDoors) z prodziekanem Krzysztofem Bakułą podczas spotkania otwarcia hackathonu 8 listopada
|
|
Zrzuty ekranu z aplikacji zwycięskiej drużyny
|
|
|
|
|
Wydział reprezentowali studenci geodezji i kartografii oraz geoinformatyki różnych poziomów studiów. Drużyny biorące udział w hackathonie przez 5 dni, korzystając z narzędzi TomTom i otwartych baz oraz bibliotek, tworzyły projekty będące odpowiedzią na jedno z trzech wyzwań: 1. Jak kierowcy mogą dostarczać rzeczy, żywność i przewozić ludzi w bardziej wydajny sposób? 2. W jaki sposób TomTom może pomóc kierowcom cieszyć się czasem podczas ładowania pojazdu elektrycznego? 3. W jaki sposób TomTom może sprawić, podróże motocyklistów jeżdżących w grupach były bardziej bezpieczne i przyjemne?
Drużyna KNGiK podjęła wyzwanie nr 1 i podczas finału wymieniono ją, jako pretendenta do drugiego miejsca.
Drużyna GINDoors natomiast wygrała cały hackathon. Mierząc się z wyzwaniem nr 2, stworzyła projekt, który dotyczył planowania wolnego czasu w czasie ładowania samochodu elektrycznego zgodnie z preferencjami kierowcy, a jednocześnie użytkownika tworzonej aplikacji. Każda dłuższa podróż samochodem elektrycznym wiąże się z koniecznością odbycia obowiązkowego przystanku na naładowanie jego baterii.
– Aplikacja Charge&Go odpowiada na problem bezproduktywnego oczekiwania na naładowanie samochodu elektrycznego w trakcie tego typu tras – tłumaczy Kamil Choromański, członek zwycięskiej grupy. Program pozwala wyznaczyć trasę, biorąc pod uwagę zarówno konieczność ładowania samochodu, jak i ciekawe miejsca, które można odwiedzić w trakcie tego procesu. Użytkownik sam decyduje o tym, które obiekty go interesują (np. parki, muzea bądź restauracje), natomiast aplikacja wyznaczy trasę w taki sposób, aby podczas ładowania samochodu możliwe było ich odwiedzenie. Takie rozwiązanie sprawia, że nużący czas oczekiwania na załadowanie samochodu może być zastąpiony odkrywaniem nowych i ciekawych miejsc.
Źródło: WGiK PW
|