|2021-11-10|
Geodezja
Kutno: geodezja przechodzi z urzędu miasta do starostwa
Wraz z 1 stycznia 2022 roku likwidacji ulega Wydział Geodezji i Katastru Urzędu Miasta Kutno. Jego obowiązki przejmie pobliskie starostwo.
fot. Mariochom/Wikipedia
|
|
|
|
|
|
Jak czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie kutnowskiego magistratu, do 23 grudnia w dotychczasowym miejscu nadal wydawane będą wypisy i wyrysy z ewidencji gruntów i budynków oraz mapy, zaświadczenia i inne dokumenty. Wnioski o przedłożenie projektu na naradę koordynacyjną przyjmowane będą natomiast do 15 grudnia. Ze względów technicznych w dniach 27– 31 grudnia likwidowany wydział będzie jedynie przyjmował wnioski, które następnie zostaną przekazane do starosty kutnowskiego.
Problemy lokalowe i kadrowe
Urząd Miasta Kutno przejął realizację zadań z zakresu geodezji i katastru od starosty w 2001 roku. Dlaczego po 2 dekadach powrócono do poprzedniego rozwiązania?
Jak tłumaczy kierownik Biura Prasowego UM Joanna Brylska, decyzja zapadła w czerwcu br. z uwagi na problemy finansowe, lokalowe, a przede wszystkim kadrowe w miejscowym urzędzie. „Obecnie większość pracowników wydziału nabyło uprawnienia emerytalne i zamierzają w najbliższym czasie przejść na emeryturę. Z uwagi na wakat na stanowisku naczelnika brak jest również osoby spełniającej wymagania na to stanowisko wśród pracowników wydziału. Natomiast znalezienie osoby z zewnątrz z odpowiednimi kwalifikacjami i satysfakcjonującym uposażeniem byłoby bardzo trudne” – tłumaczy.
Od dłuższego czasu pojawiają się też problemy lokalowe. „Liczba pracowników wrasta wraz ze wzrostem zadań własnych, jak i zleconych miastu. Brak odpowiedniej liczby pomieszczeń powoduje, że w wielu pokojach obsługa interesantów jest utrudniona, zwłaszcza po wejściu w życie przepisów RODO” – wyjaśnia Joanna Brylska. Podkreśla jednocześnie, że dla interesantów zmienia się jedynie miejsce wydawania geodezyjnych dokumentów.
JK
|