Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2021-10-26| Teledetekcja, Firma, Software

Dalszy rozwój aplikacji Droneradar wstrzymany

Popularna wśród operatorów bezzałogowców mobilna aplikacja Droneradar nie będzie już dalej rozwijana – poinformowali jej twórcy.


Dalszy rozwój aplikacji Droneradar wstrzymany <br />
fot. Google Play
fot. Google Play

„Chcielibyśmy podziękować wszystkim naszym użytkownikom i partnerom za wspólnie spędzone lata. Z dniem 22 października 2021 roku wstrzymaliśmy rozwój i utrzymanie aplikacji Droneradar, zintegrowanej z PansaUTM. Jest to dla nas smutny moment, ale w obliczu niemożności dalszego finansowania projektu, jest to jedyna możliwa decyzja” – czytamy w oświadczeniu opublikowanym na stronie spółki Droneradar.

Przypomnijmy, że aplikacja ta informuje o możliwości wykonania legalnego lotu bezzałogowym statkiem powietrznym w wybranym miejscu i czasie, a także umożliwia rejestrowanie i monitorowanie lotów. Ponadto od niedawna stanowi część PansaUTM – pierwszego w Europie systemu do koordynacji lotów dronów rozwijanego przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.

Dobrą wiadomością dla użytkowników Droneradar jest to, że program nadal będzie dostępny. „W porozumieniu z PAŻP pozostawiamy obecną aplikację taką, jaka jest – w jej aktualnej wersji. Dalej możecie ją instalować i z niej korzystać. Od dziś pełną kontrolę nad wyświetlanymi w aplikacji danymi sprawuje PAŻP” – napisano w komunikacie. „Intensywnie pracujemy, aby [aplikacja] dostała drugie życie pod naszą, a może pod inną banderą, aby wspierała Was w bezpiecznym i sprawnym korzystaniu ze wspólnego nieba” – czytamy dalej.

Spółka Droneradar zapewnia jednocześnie, że jej decyzja wcale nie oznacza zaprzestania działalności. Wciąż będzie ona uczestniczyć w projektach międzynarodowych takich jak: 5G!Drones (dotyczący wykorzystania sieci 5G w systemach UTM), ICARUS (stworzenie CARS, czyli Common Altitude Reference System), AURA (analizy czynnika ludzkiego w integracji systemów UTM i ATM) czy GOF2 (w którym opracowana zostanie specyfikacja serwisów i interfejsów na potrzeby U-space Regulation 664, która zacznie obowiązywać od stycznia 2023).

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wyprawa BARI 1976
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS