Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2021-08-12| Geodezja, Firma

W oceanie czarnego PR-u. Pracownicy piszą o pracodawcach w internecie

W sieci krąży mnóstwo negatywnych opinii pracowników o firmach geodezyjnych, jednak pracodawcy zdają się nimi nie przejmować. Tylko czy w ogóle można coś poradzić, gdy anonimowy internauta wylewa kubeł pomyj? Owszem! W sierpniowym GEODECIE podpowiadamy, jak to zrobić.


W oceanie czarnego PR-u. Pracownicy piszą o pracodawcach w internecie

Szefowie firm geodezyjnych od dawna narzekają na trudności ze znalezieniem wysoko wykwalifikowanych pracowników. Gdyby jednak śledzili, co byli pracownicy wypisują o nich w sieci, wielu z nich przestałoby się tym problemom dziwić. Wystarczy bowiem wystukać w Google’u nazwę jakiejś znanej firmy, by ukazały się dziesiątki negatywnych opinii, które każdego mogą skutecznie zniechęcić do wysłania CV. Oczywiście zdarzają się od tej niechlubnej reguły wyjątki.

Czy to oznacza, że zdecydowana większość przedsiębiorców geodezyjnych traktuje swoich pracowników jak tanią siłę roboczą, z którą można robić, co się tylko chce? Lektura komentarzy wskazuje, że w niektórych przypadkach rzeczywiście tak bywa, choć nie brak również podejrzanego anonimowego hejtu. Niewątpliwie też w internecie z zasady dominują krytyczne oceny. Niezależnie od przyczyn negatywnych opinii warto je na bieżąco śledzić oraz aktywnie reagować. Trzeba jednak robić to umiejętnie, by nie trafić z deszczu pod rynnę.

• Z ręką na pulsie

Podstawą jest systematyczne śledzenie pojawiających się w internecie opinii o swojej firmie. Wbrew pozorom nie jest to ani trudne, ani czasochłonne. Bez wątpienia największym repozytorium komentarzy o geodezyjnych pracodawcach jest serwis GoWork.pl, który miesięcznie odwiedza ponad 4 mln użytkowników (dane wg rankingu Mediapanel). Zapewne trafimy do niego, gdy w Google’u wpiszemy nazwę firmy oraz słowo „opinie”. Z reguły większe przedsiębiorstwa z naszej branży mają tu po kilkadziesiąt ocen i komentarzy. Niestety, przeważają te bardzo krytyczne, do tego pełne negatywnych emocji. Ich treścią zajmiemy się w dalszej części artykułu, w tym miejscu wystarczy powiedzieć, że firmy geodezyjne z reguły nie uzyskują średniej oceny wyższej niż 2,5 w pięciostopniowej skali!

Co ważne, by dodać opinię na GoWork.pl, nie trzeba się rejestrować, podawać imienia i nazwiska czy w jakikolwiek sposób udowadniać związku z ocenianą firmą...

Pełna treść artykułu w sierpniowym wydaniu miesięcznika GEODETA
• Zamów wersję papierową • Zamów wersję cyfrową

Redakcja


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wpływ aplikacji lokalizacyjnych na korki
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS