Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2021-07-12| GIS, Mapy

TomTom Virtual Horizon pomoże trzymać się przepisowej prędkości

Nowe rozporządzenie UE ws. inteligentnego wspomagania prędkości (ISA) nakłada obowiązek wyposażenia nowo homologowanych pojazdów osobowych i użytkowych w systemy ISA od lipca 2022 r. Nowe rozwiązanie Virtual Horizon holenderskiej firmy TomTom oferuje producentom samochodów kompleksowe, gotowe do wprowadzenia na rynek rozwiązanie spełniające wymagania tych przepisów.


TomTom Virtual Horizon pomoże trzymać się przepisowej prędkości

Systemy ISA informują i zachęcają kierowców do wolniejszej jazdy po przekroczeniu dozwolonej prędkości. Przepisy przyjęte przez Komisję Europejską (KE) pod koniec maja br. nakazują, aby wszystkie nowo homologowane modele pojazdów osobowych i użytkowych sprzedawane w Unii Europejskiej były wyposażone w system ISA do lipca 2022 r. Do lipca 2024 r. wszystkie nowe pojazdy osobowe i użytkowe sprzedawane w UE będą musiały być wyposażone w to rozwiązanie. Podobne regulacje dotyczące ISA rozważane są w Izraelu, Islandii, Norwegii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Nowe wymogi w zakresie bezpieczeństwa są efektem badań, które wykazały, że rozwiązania techniczne pomagające kierowcom w zmniejszeniu prędkości jazdy mają ogromny wpływ na ograniczenie liczby wypadków i obrażeń z nimi związanych.

Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej wszystkie systemy będą wymagały bardzo dokładnych informacji o znakach ograniczenia prędkości w całej Unii Europejskiej. Jak zauważa KE, „systemy wykorzystujące połączenie systemu kamer, globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS) i aktualnych map cyfrowych są uważane za najnowocześniejsze, o największej wydajności i niezawodności w świecie rzeczywistym".

„Aby spełnić wymagania ISA, producenci samochodów potrzebują aktualnych i dokładnych danych mapowych dostarczanych do funkcji ISA w sposób łatwy do zintegrowania. TomTom oferuje im kompleksową usługę TomTom Virtual Horizon, czyli kompletne i ekonomiczne rozwiązanie oparte na mapach z najdokładniejszymi danymi o ograniczeniach prędkości” – powiedział Antoine Saucier, dyrektor zarządzający TomTom Automotive. – TomTom Virtual Horizon ułatwi producentom samochodów spełnienie wszelkich nowych wymogów ISA, ale co najważniejsze, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach – dodaje.

TomTom Virtual Horizon oferuje producentom samochodów kompleksowe rozwiązanie obejmujące precyzyjne pozycjonowanie, inteligentne przewidywanie trasy oraz usługi horyzontalne, które mogą być zgodne ze standardowymi protokołami branżowymi. Oprogramowanie jest oparte na mapach firmy TomTom dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które zasilają miliony zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie.

TomTom Virtual Horizon obsługuje wszystkie atrybuty drogowe mapy TomTom ADAS, w tym ograniczenia prędkości, znaki drogowe, informacje o nachyleniach, łukach, pasach ruchu i sygnalizacji świetlnej, umożliwiając wdrożenie funkcji L0-L2 ADAS, ale można go również elastycznie zoptymalizować pod kątem zgodności z ISA wyłącznie w zakresie ograniczeń prędkości. Oprogramowanie jest dostarczane w formacie danych preferowanym przez producentów samochodów, co ułatwia jego wdrożenie. Wykorzystuje ono łączność internetową, jeśli jest dostępna, lub działa w trybie off-line, minimalizując koszty sprzętu pokładowego.

Źródło: TomTom, JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Model 3D Piaseczna na bazie danych z UAV
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama