Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2021-06-28| Geodezja, Teledetekcja, Edukacja

WAT kupuje samolot do celów teledetekcyjnych

Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie nabyła fabrycznie nowy samolot, który będzie wykorzystywany przez uczelnię m.in. w badaniach z zakresu teledetekcji i fotogrametrii.


WAT kupuje samolot do celów teledetekcyjnych
WAT kupuje samolot do celów teledetekcyjnych
WAT kupuje samolot do celów teledetekcyjnych

Ultralekka maszyna typu Virus SW słoweńskiej firmy Pipistrel znajduje się na wyposażeniu Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji, Wydziału Mechatroniki, Uzbrojenia i Lotnictwa oraz Instytutu Optoelektroniki. Jego uroczyste przekazanie uczelni nastąpiło 18 czerwca na lotnisku w Milewie. Uczestniczyli w nim dziekan Wydziału Inżynierii Lądowej i Geodezji WAT płk prof. dr hab. inż. Michał Kędzierski oraz przedstawiciel dystrybutora samolotów Pipistrel.

Virus SW będzie wykorzystywany przez WAT m.in. w celach pozyskiwania zobrazowań z poziomu lotniczego przy użyciu różnego rodzaju kamer oraz lidarów (opracowanych przez Instytut Optoelektroniki) zabudowanych w specjalnie przygotowanym zasobniku. – Dzięki takiemu wyposażeniu samolotu będziemy mogli prowadzić w Wojskowej Akademii Technicznej prace badawcze związane ze wspomaganiem zarządzania kryzysowego o aktualne geodane i produkty opracowane na ich podstawie – mówi dziekan płk prof. Michał Kędzierski.

Zasobnik, w który wyposażony jest samolot, może być obciążony ładunkiem do 40 kg. Będą w nim montowane skanery laserowe, kamery hiperspektralne i termowizyjne czy aparaty do wykonywania zdjęć lotniczych. Maksymalna masa startowa samolotu (MTOW) wynosi 600 kg, a dzięki prawie 200 litrowym zbiornikom paliwa samolot może wykonywać misje trwające nawet kilkanaście godzin.

Na pokładzie samolotu zainstalowano radiostację, transponder Mode-S z ADS-B Out, glass-cockpit Dynon SkyView, dodatkowy alternator, system autopilota, urządzenie antykolizyjne oraz spadochronowy system ratunkowy. Dzięki takiemu wyposażeniu wykonywanie misji będzie bezpieczne i komfortowe – zapewnia uczelnia.

Źródło: WILiG WAT, JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Skanowanie szlaku kolejowego
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS