Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2021-05-20| Mapy

Mapy TomToma coraz bardziej przyjazne elektrykom

TomTom ogłosił dziś zawarcie umowy z firmami Hubject i Eco-Movement, co powinno przynieść istotne zmiany w rozwiązaniach tej holenderskiej spółki dla użytkowników aut elektrycznych.


Mapy TomToma coraz bardziej przyjazne elektrykom

Pierwsze porozumienie dotyczy przedłużenia współpracy z Hubject, specjalistą ds. rozwiązań cyfrowych w dziedzinie e-mobilności. Hubject stworzył największą na świecie platformę dla dostawców usług ładowania pojazdów elektrycznych. Pakiet EV oraz interfejsy API Maps TomTom będą teraz wzbogacone o informacje dotyczące lokalizacji punktów ładowania, typów złączy oraz, co ważne, ich dostępności, co pomoże kierowcom i menedżerom flot pojazdów elektrycznych oszczędzać czas i unikać stresu.

„Umowa z firmÄ… Hubject oznacza, że nawigacja TomTom oferuje kierowcom pojazdów elektrycznych dostÄ™p do najwiÄ™kszej w branży liczby punktów Å‚adowania, dziÄ™ki czemu mogÄ… oni być spokojni o zasiÄ™g swojego pojazdu oraz o to, gdzie mogÄ… go naÅ‚adować” – wyjaÅ›nia Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive.

Dzięki tej umowie łączna, globalna liczba punktów ładowania na mapach TomTom wynosi już prawie 450 tys. Ponad 175 tys. z tych punktów dostarcza kierowcom informacji o aktualnej dostępności za pośrednictwem usługi TomTom EV charging points.

Najnowsza technologia TomTom EV Routing and Range wykorzystuje szeroki katalog czynników, aby zaplanować najlepszą trasę, precyzyjnie przewidzieć zasięg i obliczyć wiarygodny szacowany czas przybycia. Kryteria te biorą pod uwagę aktualny i maksymalny poziom naładowania baterii, prędkość jazdy, rodzaj drogi i jej nachylenie, a także informacje o ruchu drogowym i punktach ładowania.

Punkty POI dla pojazdów elektrycznych są udostępniane deweloperom za pośrednictwem interfejsów API Maps TomTom. Umowa z Hubject zwiększa zakres rozwiązań, jakie deweloperzy mogą proponować firmom posiadającym floty pojazdów elektrycznych. Użytkownicy będą mogli znaleźć wszystkie EV POI za pośrednictwem Search API. Interfejs API Extended Routing, który zapewnia funkcję Long Distance EV Routing, uwzględnia natomiast wszystkie dostępne na trasie możliwości ładowania.

Druga umowa zawarta została z firmą Eco-Movement, dostawcą platformy danych dotyczących punktów ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w Europie. Pakiet EV oraz interfejsy API Maps TomTom zostały teraz wzbogacone o wysokiej jakości informacje o ładowaniu dostarczane przez Eco-Movement w czasie rzeczywistym, zapewniając kierowcom i menedżerom flot pojazdów elektrycznych dokładne informacje o punktach użyteczności publicznej (POI) szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.

Kierowcy pojazdów wyposażonych w usługę TomTom EV charging points będą mogli korzystać z licznych udogodnień, w tym szczegółowych adresów, pomocnych informacji o godzinach otwarcia, prędkości ładowania, akceptowanych kartach i abonamentach, a także dostępności punktów ładowania w czasie rzeczywistym.

„Nasza umowa z Eco-Movement zapewni kierowcom pojazdów elektrycznych korzystajÄ…cych z pakietu EV TomTom bezproblemowÄ… nawigacjÄ™. Od zoptymalizowanych tras po dostÄ™pne i dziaÅ‚ajÄ…ce punkty Å‚adowania, które sÄ… zgodne z potrzebami kierowcy – TomTom zawsze pomaga zwiÄ™kszyć komfort jazdy”, powiedziaÅ‚ Antoine Saucier. „DziÄ™ki rosnÄ…cej liczbie Å‚atwych w użyciu rozwiÄ…zaÅ„ nawigacyjnych dla pojazdów elektrycznych, wiodÄ…cemu na Å›wiecie zasiÄ™gowi punktów Å‚adowania oraz ultraszybkim danym o dostÄ™pnoÅ›ci w czasie rzeczywistym TomTom realizuje dziaÅ‚ania z zakresu e-mobilnoÅ›ci na rzecz bezemisyjnej przyszÅ‚oÅ›ci”.

Źródło: TomTom


«« powrót

UdostÄ™pnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

Å‚adowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Formy rachunkowe i biografia prof. Hausbrandta
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy zwiÄ…zane z geodezjÄ…, kartografiÄ…, katastrem, GIS-em, fotogrametriÄ… i teledetekcjÄ…, nawigacjÄ… satelitarnÄ… itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzÄ…cy:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama