Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2021-04-26| GIS, Firma, Software

Bentley Systems ogłasza przejęcie INRO, specjalistę od symulacji ruchu

Bentley Systems – firma zajmująca się oprogramowaniem do inżynierii infrastruktury, ogłosiła dziś przejęcie INRO Software, światowego lidera w dziedzinie oprogramowania do planowania transportu multimodalnego, symulacji ruchu i wizualizacji mobilności.


Bentley Systems ogłasza przejęcie INRO, specjalistę od symulacji ruchu <br />
Obraz opracowany za pomocą Emme przy użyciu danych z Oregon Metro
Obraz opracowany za pomocą Emme przy użyciu danych z Oregon Metro
Bentley Systems ogłasza przejęcie INRO, specjalistę od symulacji ruchu <br />
Obraz wyprodukowany za pomocą CityPhi przy użyciu danych z www.andresmh.com/nyctaxitrips/
Obraz wyprodukowany za pomocą CityPhi przy użyciu danych z www.andresmh.com/nyctaxitrips/

Przejęcie rozszerza możliwości firmy Bentley w ważnym obszarze wzrostu, jakim są cyfrowe bliźniaki mobilności. Dzieje się to w momencie, kiedy różne kraje, w tym Stany Zjednoczone, są gotowe do rozpoczęcia wielopokoleniowych inwestycji w infrastrukturę, a systemy transportowe muszą ewoluować szybciej, by sprostać zarówno celom urbanizacji, jak i redukcji emisji dwutlenku węgla.

Firma INRO z siedzibą w Montrealu w prowincji Quebec w Kanadzie od ponad 40 lat przyczynia się do rozwoju symulacji i modelowania mobilności dla miejskich, regionalnych i krajowych operatorów transportowych i tranzytowych oraz agencji planowania. Odbiorcami jej oferty symulacji ruchu multimodalnego są systemy transportu drogowego i metra, na przykład Transport for London, Transport for New South Wales, Departament Transportu Stanu Waszyngton, Szwedzki Zarząd Transportu Trafikverket oraz system transportu publicznego w São Paulo (SPTrans).

Produkty INRO obejmują Emme (system planowania transportu multimodalnego do prognozowania transportu miejskiego, regionalnego i krajowego), Dynameq (platformę do symulacji ruchu samochodowego i planowania ruchu w całym mieście), a także CityPhi (narzędzie do wizualizacji mobilności umożliwiające wizualizację danych i wizualną analizę wielkich zbiorów danych mobilności i geoprzestrzennych).

Połączenie możliwości zaawansowanej symulacji ruchu i pojazdów firmy INRO z oprogramowaniem do symulacji pasażerów i pieszych firmy Bentley i oprogramowaniem do inżynierii lądowej, w tym CUBE, Streetlytics, LEGION i OpenRoads, stawia firmę Bentley na silnej pozycji w zakresie dostarczania wszechstronnych cyfrowych bliźniaków mobilnych systemów transportu multimodalnego na skalę miejską, metropolitalną, regionalną i krajową.

Rozwój cyfrowych bliźniaków mobilności

Planiści miejscy starają się zrozumieć wpływ nowych możliwości i wyzwań związanych z mobilnością prywatną i współdzieloną na wydajność, niezawodność i dostępność systemu transportowego. W porównaniu do tradycyjnie ograniczonego wykorzystania narzędzi do modelowania transportu: odizolowanego i stosowanego w sporadycznych przypadkach, cyfrowe bliźniaki mobilności pozwalają na osiągnięcie wielu korzyści, ponieważ mogą być stale aktualizowane o warunki inżynierskie w trakcie eksploatacji oraz o obserwowane dane o ruchu. Cyfrowe bliźniaki mobilności łączą te funkcje, dzięki czemu planowanie infrastruktury i symulacje mogą być wartościowe przez cały czas w trakcie prac inżynierskich, budowlanych i operacyjnych.

Pandemia wzmocniła wartość utrzymania „nieprzedawniającego się” planowania i modelowania inżynierskiego oraz symulacji. Pomimo obecnego nacisku na strategię „building back better – odbudowywania lepiej” coraz częściej uznaje się, że najbardziej ekonomicznym sposobem na zwiększenie przepustowości infrastruktury, przy jednoczesnym przeprowadzaniu niezbędnych przemian energetycznych w kierunku zrównoważenia klimatu, jest optymalizacja wykorzystania, konfiguracji oraz wydłużenie żywotności istniejących zasobów mobilnych, dodając jednocześnie zintegrowane i atrakcyjne opcje transportu publicznego.

Ten postulat daje podstawę pod cyfrowe bliźniaki mobilności, które muszą być multimodalne, wymagają szczegółowego i dynamicznego przypisywania ruchu, a także muszą być skalowane do całego systemu drogowego i regionalnego – co jest unikalną cechą charakterystyczną dla rozwiązań INRO. Jako lider w dziedzinie cyfrowych bliźniaków infrastruktury platforma iTwin firmy Bentley może teraz połączyć ciągłe pomiary 3D/4D i modelowanie rzeczywistości, inżynierię lądową i realizację projektów oraz wydajność zasobów i sieci z najlepiej sprawdzoną, zagregowaną i indywidualną symulacją pojazdów i pieszych. W ostatecznych rozrachunku cyfrowe miasta stają przed możliwością zaoszczędzenia czasu ich mieszkańców przy jednoczesnej poprawie poziomu zatłoczenia i odporności na zmiany klimatu i bezpieczeństwa.

„Jest nam niezmiernie miło powitać INRO w Bentley Systems”, powiedział Robert Mankowski, wiceprezes ds. cyfrowych miast w Bentley Systems. „Profesor Michael Florian i jego zespół kierowali badaniami nad zaawansowanymi metodami modelowania sieci multimodalnych, które pomogły w stworzeniu najnowocześniejszej symulacji mobilności, a w obecnym pokoleniu jego syn Dan wprowadza to oprogramowanie w przyszłość dzięki postępom związanym z naszymi cyfrowymi bliźniakami mobilności. Dzięki INRO i jej światowej klasy zespołowi, firma Bentley Systems może jeszcze skuteczniej przyśpieszać przechodzenie miast i regionów na technologię cyfrową, żeby lepiej odbudowywać infrastrukturę.

Dr Michael Florian, założyciel INRO, powiedział: „Bentley jest uznanym liderem w branży infrastruktury transportowej w całym cyklu jej życia, od planowania, przez projektowanie, po ciężkie prace z zakresu inżynierii lądowej i zarządzanie siecią drogową. Ja i moi koledzy jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc dołączyć do firmy Bentley, aby pomóc w realizacji wizji podzielanej przez tysiące miast i regionów miejskich na całym świecie i poprawić ich możliwości zrównoważonego rozwoju i jakość życia”.

Źródło: Bentley Systems Polska


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Pomiary geodezyjne uskoku San Andreas
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS