|2021-04-26|
GIS, Firma, Software
Bentley Systems ogłasza przejęcie INRO, specjalistę od symulacji ruchu
Bentley Systems – firma zajmująca się oprogramowaniem do inżynierii infrastruktury, ogłosiła dziś przejęcie INRO Software, światowego lidera w dziedzinie oprogramowania do planowania transportu multimodalnego, symulacji ruchu i wizualizacji mobilności.
Obraz opracowany za pomocą Emme przy użyciu danych z Oregon Metro
|
|
Obraz wyprodukowany za pomocą CityPhi przy użyciu danych z www.andresmh.com/nyctaxitrips/
|
|
|
|
|
Przejęcie rozszerza możliwości firmy Bentley w ważnym obszarze wzrostu, jakim są cyfrowe bliźniaki mobilności. Dzieje się to w momencie, kiedy różne kraje, w tym Stany Zjednoczone, są gotowe do rozpoczęcia wielopokoleniowych inwestycji w infrastrukturę, a systemy transportowe muszą ewoluować szybciej, by sprostać zarówno celom urbanizacji, jak i redukcji emisji dwutlenku węgla.
Firma INRO z siedzibą w Montrealu w prowincji Quebec w Kanadzie od ponad 40 lat przyczynia się do rozwoju symulacji i modelowania mobilności dla miejskich, regionalnych i krajowych operatorów transportowych i tranzytowych oraz agencji planowania. Odbiorcami jej oferty symulacji ruchu multimodalnego są systemy transportu drogowego i metra, na przykład Transport for London, Transport for New South Wales, Departament Transportu Stanu Waszyngton, Szwedzki Zarząd Transportu Trafikverket oraz system transportu publicznego w São Paulo (SPTrans).
Produkty INRO obejmują Emme (system planowania transportu multimodalnego do prognozowania transportu miejskiego, regionalnego i krajowego), Dynameq (platformę do symulacji ruchu samochodowego i planowania ruchu w całym mieście), a także CityPhi (narzędzie do wizualizacji mobilności umożliwiające wizualizację danych i wizualną analizę wielkich zbiorów danych mobilności i geoprzestrzennych).
Połączenie możliwości zaawansowanej symulacji ruchu i pojazdów firmy INRO z oprogramowaniem do symulacji pasażerów i pieszych firmy Bentley i oprogramowaniem do inżynierii lądowej, w tym CUBE, Streetlytics, LEGION i OpenRoads, stawia firmę Bentley na silnej pozycji w zakresie dostarczania wszechstronnych cyfrowych bliźniaków mobilnych systemów transportu multimodalnego na skalę miejską, metropolitalną, regionalną i krajową.
Rozwój cyfrowych bliźniaków mobilności
Planiści miejscy starają się zrozumieć wpływ nowych możliwości i wyzwań związanych z mobilnością prywatną i współdzieloną na wydajność, niezawodność i dostępność systemu transportowego. W porównaniu do tradycyjnie ograniczonego wykorzystania narzędzi do modelowania transportu: odizolowanego i stosowanego w sporadycznych przypadkach, cyfrowe bliźniaki mobilności pozwalają na osiągnięcie wielu korzyści, ponieważ mogą być stale aktualizowane o warunki inżynierskie w trakcie eksploatacji oraz o obserwowane dane o ruchu. Cyfrowe bliźniaki mobilności łączą te funkcje, dzięki czemu planowanie infrastruktury i symulacje mogą być wartościowe przez cały czas w trakcie prac inżynierskich, budowlanych i operacyjnych.
Pandemia wzmocniła wartość utrzymania „nieprzedawniającego się” planowania i modelowania inżynierskiego oraz symulacji. Pomimo obecnego nacisku na strategię „building back better – odbudowywania lepiej” coraz częściej uznaje się, że najbardziej ekonomicznym sposobem na zwiększenie przepustowości infrastruktury, przy jednoczesnym przeprowadzaniu niezbędnych przemian energetycznych w kierunku zrównoważenia klimatu, jest optymalizacja wykorzystania, konfiguracji oraz wydłużenie żywotności istniejących zasobów mobilnych, dodając jednocześnie zintegrowane i atrakcyjne opcje transportu publicznego.
Ten postulat daje podstawę pod cyfrowe bliźniaki mobilności, które muszą być multimodalne, wymagają szczegółowego i dynamicznego przypisywania ruchu, a także muszą być skalowane do całego systemu drogowego i regionalnego – co jest unikalną cechą charakterystyczną dla rozwiązań INRO. Jako lider w dziedzinie cyfrowych bliźniaków infrastruktury platforma iTwin firmy Bentley może teraz połączyć ciągłe pomiary 3D/4D i modelowanie rzeczywistości, inżynierię lądową i realizację projektów oraz wydajność zasobów i sieci z najlepiej sprawdzoną, zagregowaną i indywidualną symulacją pojazdów i pieszych. W ostatecznych rozrachunku cyfrowe miasta stają przed możliwością zaoszczędzenia czasu ich mieszkańców przy jednoczesnej poprawie poziomu zatłoczenia i odporności na zmiany klimatu i bezpieczeństwa.
„Jest nam niezmiernie miło powitać INRO w Bentley Systems”, powiedział Robert Mankowski, wiceprezes ds. cyfrowych miast w Bentley Systems. „Profesor Michael Florian i jego zespół kierowali badaniami nad zaawansowanymi metodami modelowania sieci multimodalnych, które pomogły w stworzeniu najnowocześniejszej symulacji mobilności, a w obecnym pokoleniu jego syn Dan wprowadza to oprogramowanie w przyszłość dzięki postępom związanym z naszymi cyfrowymi bliźniakami mobilności. Dzięki INRO i jej światowej klasy zespołowi, firma Bentley Systems może jeszcze skuteczniej przyśpieszać przechodzenie miast i regionów na technologię cyfrową, żeby lepiej odbudowywać infrastrukturę.
Dr Michael Florian, założyciel INRO, powiedział: „Bentley jest uznanym liderem w branży infrastruktury transportowej w całym cyklu jej życia, od planowania, przez projektowanie, po ciężkie prace z zakresu inżynierii lądowej i zarządzanie siecią drogową. Ja i moi koledzy jesteśmy bardzo podekscytowani, mogąc dołączyć do firmy Bentley, aby pomóc w realizacji wizji podzielanej przez tysiące miast i regionów miejskich na całym świecie i poprawić ich możliwości zrównoważonego rozwoju i jakość życia”.
Źródło: Bentley Systems Polska
|