Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2008-01-04|

Ruszył system e-Deklaracje


Od 1 stycznia każdy przedsiębiorca ma możliwość składania deklaracji podatkowych drogą elektroniczną. Wcześniej mogli z niej skorzystać tzw. duzi podatnicy, tj. podmioty, których roczne przychody netto przekraczają równowartość 5 mln euro. Jednak warunkiem skorzystania z możliwości składania deklaracji on-line jest posiadanie bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz zgłoszenie do urzędu skarbowego zamiaru składania deklaracji w tej formie.

Istnieją dwie możliwości przesłania deklaracji: za pomocą interaktywnego formularza danej deklaracji podatkowej lub z wykorzystaniem aplikacji (modułów) dostarczonych przez producentów oprogramowania, które pozwalają na przesyłanie deklaracji podatkowych bezpośrednio z systemów finansowo-księgowych. W chwili obecnej, niestety, jeszcze nie wszystkie deklaracje można składać tą drogą, obecnie są to 32 rodzaje, w tym VAT-7, CIT-8.
Z dniem 1 kwietnia również osoby fizyczne będą mogły przesyłać formularze zeznań rocznych, katalog deklaracji ma bowiem ma zostać rozszerzony o kolejnych 12, w tym m.in. PIT-36, PIT-37, PIT-38, PIT/O czy PIT/D. Od 1 lipca będzie to kolejnych 17 deklaracji (m.in. PIT-11), a 1 stycznia 2009 r. – 20 (m.in. PIT-40, PIT-28). W sumie, jak informuje Ministerstwo Finansów, w ciągu roku liczba deklaracji rozszerzy się do 81.
Z całą procedurą wiążą się również pewne koszty. Jeśli podatnik nie posiada zestawu do bezpiecznego podpisu elektronicznego (certyfikat, karta kryptograficzna, czytnik i oprogramowanie), będzie musiał go nabyć. Koszty zakupu takiego zestawu wahają się w granicach 300-600 zł. Certyfikat kwalifikowany jest niezbędny, aby w bezpieczny i pewny sposób przesłać dokument do urzędu skarbowego. Certyfikat ważny jest rok lub dwa lata, po czym konieczne jest jego odnowienie (wiąże się to z wydatkiem rzędu ok. 100 zł). Wygląda na to, że ze względu na koszty dostęp do elektronicznej formy składania formularzy może być dość ograniczony, szczególnie dla małych firm czy osób fizycznych.
Zainteresowani wszelkie informacje i instrukcje związane ze składaniem deklaracji w tej formie znajdą na stronie uruchomionej przez Ministerstwo Finansów.

AW (Źródło: MF)


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Skanery laserowe pomagają kręcić "Grę o tron"
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS