Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2020-11-13| GNSS

Korekty Swift oferują submetrową dokładność na jednej częstotliwości

Czy amatorski jednoczęstotliwościowy odbiornik GNSS może wyznaczać pozycję z dokładnością do pojedynczego pasa ruchu bez konieczności modyfikowania hardware’u? Amerykańska firma Swift Navigation twierdzi, że to możliwe.


Korekty Swift oferują submetrową dokładność na jednej częstotliwości <br />
fot. Wikipedia/Humberto Möckel
fot. Wikipedia/Humberto Möckel
Korekty Swift oferują submetrową dokładność na jednej częstotliwości <br />
fot. Swift Navigation
fot. Swift Navigation

Intensywne prace nad samochodami autonomicznymi oraz zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy (ADAS) sprawiają, że specjaliści od nawigacji satelitarnej głowią się nad technologią, która będzie w stanie wyznaczać pozycję auta z dokładnością do pojedynczego pasa ruchu. Oczywiście już teraz istnieją rozwiązania, które to umożliwiają – choćby popularne w geodezji odbiorniki RTK. Ich zasadniczą wadą jest jednak wysoka cena, która znacząco podbiłaby koszt nabycia auta.

Ale amerykańska firma Swift Navigation przekonuje, że osiągnięcie wymaganej przez przemysł motoryzacyjny dokładności jest możliwe również w znacznie tańszych odbiornikach jednoczęstotliwościowych. Pozwalają na to korekty Skylark, które na razie dostępne są dla całego obszaru Stanów Zjednoczonych oraz części Europy (w tym większości Polski). Testy wykazały, że na poziomie prawdopodobieństwa 95% oferują one dokładność 0,7 metra, i to przy różnej widoczności nieba. Dla porównania ten sam odbiornik bez korekt wyznaczał pozycję z dokładnością 2 metrów.

Co istotne, z zapewnień firmy Swift wynika, że do korzystania z tej usługi nie trzeba ani kupować nowego, specjalnie dostosowanego odbiornika, ani dołączać dodatkowej anteny. W przypadku wielu dostępnych na rynku odbiorników wystarczy aktualizacja firmware’u.

– Jesteśmy podekscytowani tymi wynikami badań. Możliwość zapewnienia wyższej dokładności bez konieczności zmiany sprzętu może być przełomem w przypadku programów wrażliwych na koszty i przynosi natychmiastowe korzyści dla systemów nawigacji, rozwiązań V2X [vehicle-to-everything] i w wielu innych zastosowaniach – powiedział Joel Gibson, wiceprezes ds. motoryzacji w firmie Swift.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Mapa Miejsc Pamięci Narodowej
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS