|2020-10-16|
Mapy
Mapy Google pomogą zachować społeczny dystans. Łatwiej unikniesz tłumów
W związku z rozwijającą się pandemią koronawirusa Google zapowiada wprowadzenie na swoich mapach istotnych zmian dotyczących prezentacji danych o obłożeniu sklepów, restauracji i innych obiektów użyteczności publicznej.
Już w 2016 roku korporacja wdrożyła funkcję, która prezentuje popularność poszczególnych punktów usługowych w różnych dniach i godzinach. Informacje te są wyliczane na podstawie analizy zanonimizowanych danych o historii lokalizacji swoich użytkowników.
Jak informuje Google, pandemia koronawirusa sprawiła, że narzędzie to znacząco zyskało na popularności. Między marcem a majem tego roku liczba jego użytkowników wzrosła bowiem aż o 50%. To m.in. dlatego, że funkcja ta pozwala wybrać taką godzinę odwiedzin sklepu czy restauracji, by uniknąć tłoku i ewentualnego zakażenia.
Google nie spoczywa jednak na laurach i w związku z większym zainteresowaniem chce wprowadzić istotne ułatwienia w przeglądaniu tych danych. Po pierwsze, obejmą one więcej kategorii obiektów. Będą to zatem nie tylko sklepy czy restauracje, ale także apteki, pralnie, stacje benzynowe, parki oraz plaże.
Po drugie, informacje o obłożeniu będą lepiej widoczne. By je przejrzeć, nie trzeba będzie już wchodzić na podstronę danego obiektu. Informacja wyświetli się bowiem bezpośrednio na mapie. Pojawi się także w trybie nawigacji, informując nas o aktualnym obłożeniu w miejscu docelowym, a także w trybie rzeczywistości rozszerzonej, tj. w widoku LiveView.
Po trzecie, Mapy Google mają nas informować również o środkach bezpieczeństwa, jakie zostały podjęte w konkretnym punkcie usługowym. Dowiemy się dzięki temu, czy należy w nim nosić maseczkę bądź czy personel jest poddawany regularnym badaniom temperatury.
Po czwarte, Google podjął działania, by dane prezentowane w tym narzędziu były bardziej aktualne. W tym celu zmodyfikowano algorytmy, by wykorzystywały świeższe dane o historii lokalizacji zamiast tych sprzed pandemii. Ponadto z wykorzystaniem automatu Duplex firma Google kontaktuje się z poszczególnymi punktami usługowymi, by zaktualizować informacje np. o godzinach otwarcia czy możliwości dostawy zamówienia.
Opisane wyżej zmiany mają być wdrażane zarówno w mobilnych aplikacjach dla systemów Android oraz iOS, jak i w desktopowej wersji serwisu.
JK
|