wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2020-10-16| Mapy

Mapy Google pomogą zachować społeczny dystans. Łatwiej unikniesz tłumów

W związku z rozwijającą się pandemią koronawirusa Google zapowiada wprowadzenie na swoich mapach istotnych zmian dotyczących prezentacji danych o obłożeniu sklepów, restauracji i innych obiektów użyteczności publicznej.


Mapy Google pomogą zachować społeczny dystans. Łatwiej unikniesz tłumów

Już w 2016 roku korporacja wdrożyła funkcję, która prezentuje popularność poszczególnych punktów usługowych w różnych dniach i godzinach. Informacje te są wyliczane na podstawie analizy zanonimizowanych danych o historii lokalizacji swoich użytkowników.

Jak informuje Google, pandemia koronawirusa sprawiła, że narzędzie to znacząco zyskało na popularności. Między marcem a majem tego roku liczba jego użytkowników wzrosła bowiem aż o 50%. To m.in. dlatego, że funkcja ta pozwala wybrać taką godzinę odwiedzin sklepu czy restauracji, by uniknąć tłoku i ewentualnego zakażenia.

Google nie spoczywa jednak na laurach i w związku z większym zainteresowaniem chce wprowadzić istotne ułatwienia w przeglądaniu tych danych. Po pierwsze, obejmą one więcej kategorii obiektów. Będą to zatem nie tylko sklepy czy restauracje, ale także apteki, pralnie, stacje benzynowe, parki oraz plaże.

Po drugie, informacje o obłożeniu będą lepiej widoczne. By je przejrzeć, nie trzeba będzie już wchodzić na podstronę danego obiektu. Informacja wyświetli się bowiem bezpośrednio na mapie. Pojawi się także w trybie nawigacji, informując nas o aktualnym obłożeniu w miejscu docelowym, a także w trybie rzeczywistości rozszerzonej, tj. w widoku LiveView.

Po trzecie, Mapy Google mają nas informować również o środkach bezpieczeństwa, jakie zostały podjęte w konkretnym punkcie usługowym. Dowiemy się dzięki temu, czy należy w nim nosić maseczkę bądź czy personel jest poddawany regularnym badaniom temperatury.

Po czwarte, Google podjął działania, by dane prezentowane w tym narzędziu były bardziej aktualne. W tym celu zmodyfikowano algorytmy, by wykorzystywały świeższe dane o historii lokalizacji zamiast tych sprzed pandemii. Ponadto z wykorzystaniem automatu Duplex firma Google kontaktuje się z poszczególnymi punktami usługowymi, by zaktualizować informacje np. o godzinach otwarcia czy możliwości dostawy zamówienia.

Opisane wyżej zmiany mają być wdrażane zarówno w mobilnych aplikacjach dla systemów Android oraz iOS, jak i w desktopowej wersji serwisu.

JK


«« powrót


dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
Niezły pomysł na biznes. Google zaoferuje taką usługę żeby pokazywać małą liczbę klientów żeby ludzie przychodzili...
 1 
 3 
odpowiedz zgłoś



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Apeks skanuje zabytkowe młyny
czy wiesz, że...
© 2005-2020 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Bożena Baranek (szefowa Działu Prenumeraty)
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
b.baranek@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS