Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2020-09-03| Geodezja, Teledetekcja, Sprzęt

Applanix prezentuje moduł, który zapewni wysoką dokładność bez fotopunktów

Firma Applanix (część grupy Trimble) zaprezentowała nowy moduł pozycjonowania AP+ Air OEM, który wprowadza nowe możliwości w zakresie georeferencji wprost dla danych zbieranych z pułapu lotniczego, w tym z dronów.


Applanix prezentuje moduł, który zapewni wysoką dokładność bez fotopunktów

Instrument składa się z podwójnego czipu GNSS o geodezyjnej dokładności, wbudowanej i zewnętrznej inercyjnej jednostki pomiarowej (IMU) i zupełnie nowego firmware’u Applanix IN-Fusion+. Po zintegrowaniu z platformą fotolotniczą AP+ Air OEM pozwala pozyskiwać dokładne dane bez konieczności użycia fotopunktów – zapewnia producent. Moduł jest kompatybilny z szeroką gamą sensorów teledetekcyjnych – od skanerów laserowych, przez kamery wielo- czy hiperspektralne, po radary SAR.

W porównaniu do innych rozwiązań tej firmy AP+ Air OEM ma wymiary mniejsze nawet o 54%, wagę zredukowaną o 64%, a pobór energii obniżono o 75%. Dzięki temu moduł ten sprawdzi się nie tylko w platformach załogowych latających na wysokim pułapie, ale także w bezzałogowcach.

Instrument jest kompatybilny z oprogramowaniem do postprocessingu Applanix POSPac MMS. Wśród jego istotnych funkcji warto wymienić postprocessing z wykorzystaniem usługi CenterPoint RTX. Zapewnia ona wyznaczanie współrzędnych z centymetrową dokładnością na całym świecie bez konieczności użycia stacji bazowej.

– Wykorzystaliśmy najbardziej zaawansowane technologie Applanixu i Trimble’a i umieściliśmy je w nowym potężnym, kompaktowym i wszechstronnym rozwiązaniu – powiedział Joe Hutton, dyrektor ds. technologii inercyjnych i produktów lotniczych w firmie Applanix. – Moduł zapewnia elastyczność wymaganą przez integratorów systemów w celu instalacji pojedynczego rozwiązania sprzętowego, które można skonfigurować tak, aby spełniało różne potrzeby w zakresie georeferencji wprost dla określonego typu czujnika, niezależnie od tego, czy jest to samolot bezzałogowy czy załogowy. To naprawdę rozwiązanie typu „raz integruj, używaj wiele razy” – dodaje.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Lidar odkrywa zapomniane ślady w puszczy
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS