|2020-04-03|
Edukacja
Zdalne kształcenie na Wydziale Geoinżynierii UWM
Na czas zawieszenia zajęć dydaktycznych z powodu epidemii koronawirusa większość uczelni wprowadziła rozwiązania w zakresie kształcenia zdalnego. Jak wyglądało wdrożenie takiego rozwiązania na Wydziale Geoinżynierii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, możemy się przekonać z wywiadu przeprowadzonego przez uczelniane radio (UWM 95,9 FM).
fot. Logowanie się do programu Microsoft Teams (z instrukcji dla nauczycieli)
|
|
|
|
|
|
– Prace przygotowawcze do zdalnego kształcenia trwały od momentu, gdy zajęcia zostały zawieszone. Przygotowaliśmy dla nauczycieli akademickich i studentów instrukcje do programu Microsoft Teams, żeby obie strony wiedziały, w jaki sposób prowadzić zajęcia – tłumaczy dr inż. Marek Ogryzek, prodziekan ds. kierunków gospodarka przestrzenna; inżynieria informacji oraz turystyka i rekreacja, który koordynował wdrożenie systemu, a także prace nad opracowaniem instrukcji. – Na youtube stworzyłem kanał, na którym udostępniam filmiki z instrukcjami. Powstała również instrukcja w języku angielskim dla studentów z programu ERASMUS. Dodatkowym rozwiązaniem jest przykładowa karta ewidencjonowania pracy zdalnej – wyjaśnia.
– Dzięki studentom już wcześniej udało się przetestować ten system na wniosek pana dziekana. Przeprowadziliśmy testowe zajęcia w formie wykładów i ćwiczeń, w których studnci zgodzili się uczestniczyć, pomimo że wówczas oficjalnie jeszcze nie prowadziliśmy zajęć. Badaliśmy, czy duża ilość osób spowoduje zakłócenia czy problemy techniczne – wyjaśnia prodziekan. – Uwagi, które w tym czasie nam się nasunęły, staraliśmy się przelać na papier, efektem tego są instrukcje i filmiki – dodaje.
– Studenci wydają się być bardzo zadowoleni, że nareszcie można prowadzić zajęcia. Muszę pochwalić ich za aktywność. Niektórzy chcą nawet przyspieszać naukę, koniecznie odrobić te zajęcia, które ich ominęły – mówi prodziekan. Przekonuje też, że z każdej strony, również nauczycieli akademickich, płyną tylko pozytywne opinie na temat wdrożonych rozwiązań. – W tym trudnym czasie to, że można działać, daje nadzieję, uskrzydla – podsumowuje prodziekan Marek Ogryzek.
AW
|