Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2020-04-03| Edukacja

Zdalne kształcenie na Wydziale Geoinżynierii UWM

Na czas zawieszenia zajęć dydaktycznych z powodu epidemii koronawirusa większość uczelni wprowadziła rozwiązania w zakresie kształcenia zdalnego. Jak wyglądało wdrożenie takiego rozwiązania na Wydziale Geoinżynierii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, możemy się przekonać z wywiadu przeprowadzonego przez uczelniane radio (UWM 95,9 FM).


Zdalne kształcenie na Wydziale Geoinżynierii UWM <br />
fot. Logowanie się do programu Microsoft Teams (z instrukcji dla nauczycieli)
fot. Logowanie się do programu Microsoft Teams (z instrukcji dla nauczycieli)

– Prace przygotowawcze do zdalnego kształcenia trwały od momentu, gdy zajęcia zostały zawieszone. Przygotowaliśmy dla nauczycieli akademickich i studentów instrukcje do programu Microsoft Teams, żeby obie strony wiedziały, w jaki sposób prowadzić zajęcia – tłumaczy dr inż. Marek Ogryzek, prodziekan ds. kierunków gospodarka przestrzenna; inżynieria informacji oraz turystyka i rekreacja, który koordynował wdrożenie systemu, a także prace nad opracowaniem instrukcji. – Na youtube stworzyłem kanał, na którym udostępniam filmiki z instrukcjami. Powstała również instrukcja w języku angielskim dla studentów z programu ERASMUS. Dodatkowym rozwiązaniem jest przykładowa karta ewidencjonowania pracy zdalnej – wyjaśnia.

– Dzięki studentom już wcześniej udało się przetestować ten system na wniosek pana dziekana. Przeprowadziliśmy testowe zajęcia w formie wykładów i ćwiczeń, w których studnci zgodzili się uczestniczyć, pomimo że wówczas oficjalnie jeszcze nie prowadziliśmy zajęć. Badaliśmy, czy duża ilość osób spowoduje zakłócenia czy problemy techniczne – wyjaśnia prodziekan. – Uwagi, które w tym czasie nam się nasunęły, staraliśmy się przelać na papier, efektem tego są instrukcje i filmiki – dodaje.

– Studenci wydają się być bardzo zadowoleni, że nareszcie można prowadzić zajęcia. Muszę pochwalić ich za aktywność. Niektórzy chcą nawet przyspieszać naukę, koniecznie odrobić te zajęcia, które ich ominęły – mówi prodziekan. Przekonuje też, że z każdej strony, również nauczycieli akademickich, płyną tylko pozytywne opinie na temat wdrożonych rozwiązań. – W tym trudnym czasie to, że można działać, daje nadzieję, uskrzydla – podsumowuje prodziekan Marek Ogryzek.

AW


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
XXVII Kongres Międzynarodowej Federacji Geodetów (FIG Congress 2022)
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS