wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2019-06-25| Mapy

Plaga fikcyjnych firm na Mapach Google

W serwisie kartograficznym Google’a może znajdować się nawet 11 mln fikcyjnych przedsiębiorstw, co stanowi zagrożenie zarówno dla konsumentów, jak i uczciwych przedsiębiorców – donosi „Wall Street Journal”. Korporacja zapewnia, że problem dostrzega i z nim walczy.


Plaga fikcyjnych firm na Mapach Google <br />
fot. Joe Loong/Flickr
fot. Joe Loong/Flickr

Po co w ogóle zakładać na Mapach Google fałszywe profile firm? Jak wyjaśnia WSJ, można się w ten sposób łatwo podszyć pod dobrze oceniany biznes, co dla niektórych klientów często kończy się usługą o niskiej jakości lub za wygórowaną cenę. To także dobry sposób, by znaleźć się wyżej w wynikach wyszukiwania – Google prezentuje bowiem wyżej tych usługodawców, którzy zlokalizowani są bliżej potencjalnego klienta. Bywa to także narzędziem szantażu – zapłać nam, albo „przykryjemy” twój biznes dziesiątkami fałszywych profili.

Google przyznaje, że problem istnieje, choć jego skala nie jest duża. Zdaniem korporacji fikcyjne biznesy to około 0,5% wszystkich profili przedsiębiorstw na Mapach Google, a nie 5,5%, jak podaje WSJ. Rozmówcy gazety poddają jednak badania Google’a w wątpliwość. Jakby tego było mało, krótki eksperyment dziennikarzy WSJ pokazał, że lokalnie wyniki mogą być jeszcze gorsze. Po wyszukaniu hydraulika w centrum Nowego Jorku aż 13 z 20 najwyższych wyników okazało się fikcyjnych, a tylko 2 firmy faktycznie przyjmowały klientów pod podanym adresem (a tego wymagają wytyczne Map Google).

W odpowiedzi na artykuł WSJ Google podkreśla, że wkłada coraz więcej wysiłku w walkę z tym zjawiskiem. Przykładowo, w 2018 roku na 200 mln firm na Mapach Google stwierdzono, że fałszywe biznesy to 3 mln. Aż 90% profili fikcyjnych firm udało się usunąć jeszcze przed ich publikacją. 85% takich przypadków Google wychwycił samodzielnie, a około ćwierć miliona to efekt informacji od użytkowników. W związku z tymi nieprawidłowościami w ubiegłym roku wykasowano 150 tys. kont użytkowników – to o 50% więcej niż rok wcześniej.

Korporacja przyznaje, że walka z tą nieuczciwą praktyką stanowi istny wyścig zbrojeń. Dlatego stale udoskonala swoją strategię m.in. poprzez nowe narzędzia do raportowania, koncentrowanie się na konkretnych typach biznesów czy organizowanie akcji edukacyjnych.

JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Bolesławiec w 3D
czy wiesz, że...
© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Bożena Baranek (szefowa Działu Prenumeraty)
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
b.baranek@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl
facebook twitter Instagram RSS