wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
Apeks skanuje zabytkowe młyny
blog
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
NIWELATORY

NIWELATORY
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama
|2019-05-15| Geodezja, GIS, Mapy, Instytucje

Samochodowe kamery skartują brytyjskie drogi

Coraz więcej aut poruszających się po naszych drogach wyposażanych jest w kamery – są one wykorzystywane m.in. w systemach wspomagania kierowcy (ADAS). Czy gromadzone przez nie fotografie można użyć do pozyskiwania dokładnych danych przestrzennych? Nad takim rozwiązaniem pracuje brytyjska agencja kartograficzna Ordnance Survey.


Samochodowe kamery skartują brytyjskie drogi

Agencja ogłosiła właśnie rozpoczęcie testów tej technologii – prowadzi je wspólnie z firmą Mobileye, która należy do korporacji Intel. W eksperymencie tym na brytyjskie ulice wyjadą samochody wyposażone w kamery Mobileye. Zebrane przez nie obrazy ulic wraz z informacją o ich lokalizacji będą przesyłane do chmury obliczeniowej. W niej algorytmy sztucznej inteligencji będą wyszukiwać na fotografiach takie obiekty, jak: znaki drogowe, sygnalizacja świetlna, latarnie, włazy studzienek, słupy telekomunikacyjne czy skrzynki pocztowe.

Pozyskane w ten sposób dane będą następnie przesyłane do Ordnance Survey, gdzie zostaną porównane z zawartością jej rejestrów, np. MasterMap. Głównym celem tego etapu jest poprawienie dokładności danych dotyczących lokalizacji obiektów, tak aby była znacznie wyższa, niż zapewnia to zwykły odbiornik GPS.

Na bazie tej technologii OS i Mobileye chcą wdrożyć innowacyjne usługi oferujące aktualne i dokładne dane o infrastrukturze drogowej dopasowane do potrzeb klienta. W ocenie Ordnance Survey będą nimi zainteresowane chociażby firmy zarządzające rozległą infrastrukturą przesyłową, bo znacznie ułatwią one jej inwentaryzację czy monitoring. Do testów jako jedno z pierwszych przystąpiło przedsiębiorstwo wodnokanalizacyjne Northumbrian Water Group. Jego pojazdy już wkrótce zaczną inwentaryzować północno-wschodnie regiony Anglii. Wcześniej w trasę ruszyły pojazdy OS, które kartują Londyn i Manchester.

Prezes Mobileye Amnon Shashua liczy, że jeśli testy się powiodą, technologia ta zrewolucjonizuje gromadzenie danych przestrzennych. W rozmowie z „Forbesem” zwraca uwagę, że po światowych drogach porusza się już milion pojazdów z sensorami Mobileye. Dla przykładu: do szybkiego skartowania wszystkich znaków drogowych w Nowym Jorku potrzeba ich raptem około 150. Chwali także opracowaną przez swoją spółkę technologię analizy obrazów. Jak twierdzi, dane powstałe w wyniku ich przetworzenia zajmują raptem 10 kB dla kilometra drogi.

JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
Macieju czy uznasz mnie za merytorycznego dyskutanta po tym jak mnie obrażasz naprawdę mam w nosie. Innowacyjność polska to co innego niż innowacyjność angielska. Coś jak porównanie WMS którymi się niektórzy szczycą do AI opisanego u góry.

g, niby tak gdybyś nie napisał poprzednich wpisów to z pewnością można by cię uznać za merytorycznego dyskutanta. Ja też mam polskie doświadczenia i nikt nie rozumie słów, którymi się posługuje w zakresie mowy-trawy. Dlatego uwaga in love jest adekwatna. Uwaga tyczyła się konkretnego stwierdzenia dotyczącego "innowacyjności" usług poprzez ich prawidłowe zrealizowanie. Co poniżej skomentowałem.

Macieju człowiek pisze o mowie trawie na podstawie polskich doświadczeń. Sam tej mowy trawy doświadczałem i doświadczam. Chcecie uzdrowienia wrzućcie wizjonerów na samofinansowanie. Skończy się zabawa a zacznie analiza realnych potrzeb. Patrz LODy pobrane 280 razy. Przeanalizuj koszt wytworzenia, utrzymania usługi i pobranie a zobaczysz że albo by tego nie było albo było w sposób który pozwoliłby skorzystać ludzim albo firmom na tym zarabiającym z tych danych. A jeślibyś jeszcze obniżył osobiste wycieczki z bielmami i zrozumieniem to już w ogóle byłoby miło.

g co ma piernik do wiatraka Nikt nie neguje, że OS jest uberfajna, ale człowiek pisze o bzdurnej mowie-trawie, a ty tu z gugikiem wyskakujesz? Kto pytał o gugik? Nie potrafisz czytać ze zrozumieniem, czy raczej masz bielmo gugikowe na oczach?

OS jest na samofinansowaniu. Więc usługi są skierowane na klientów. Nie ma dobrych wujków z dziesiątkami milionów i gości mających budżet i opowiadających jak to wszystkim dobrze zrobią. Może tak przenieśmy GUGiK na samofinansowanie ?

to proste inlove jeśli usługi będą nieinnowacyjne to zaoferują Ci nieaktualne i niedokładne dane o infrastrukturze drogowej niedopasowane do potrzeb klienta. Czyli dziś "dobrze wykonana praca" = "innowacyjna"

g słaby twój komentarz. W jaki sposób OS dopasowuje dane do moich potrzeb? Pomaluje na różowo, czy rozciągnie, bo chciałem dłuższy kabel?

in love jak juz się troche dowiesz jak działa OS to wróć. To nie nasz GUGIK.

nowomowa biznesowa innowacyjne usługi oferujące aktualne i dokładne dane o infrastrukturze drogowej dopasowane do potrzeb klienta.

Adresy Proponuję aby w aplikacji do prowadzenia numeracji adresowej, tej którą gugik w niedługim czasie być może przejmie, zastosować przytoczoną technologie do weryfikacji rzeczywistych adresów na domach.

ale nie mają BDOT500 i GESUT! ha!

11 komentarzy



zobacz też:



reklama
reklama





© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt