|2019-03-07|
Geodezja, Przetargi
Przetarg na polski poligon BIM unieważniony
GDDKiA unieważniła przetarg na budowę obwodnicy Zatora. Projekt ten miał być ważnym pilotażem wykorzystania metodologii modelowania informacji o budynkach (BIM) w krajowych zamówieniach publicznych.
Fragment koncepcji obwodnicy Zatora (materiały GDDKiA)
|
|
|
|
|
|
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad gotowa była wyłożyć na te prace 48 mln zł, jednak wszystkie złożone oferty znacząco przekroczyły tę kwotę. Z tego też powodu GDDKiA unieważniła postępowanie. Swoje propozycje złożyli (w kolejności od najtańszej): • Mota-Engil Central Europe, 69,7 mln zł; • konsorcjum firm Trakcja PRKiI Warszawa i Akcine Bendrowe Kauno Tiltai z Litwy – 72,5 mln zł; • Eurovia Polska – 74,8 mln zł; • konsorcjum firm Strabag Infrastruktura Południe z Wrocławia oraz Strabag z Pruszkowa – 78,2 mln zł; • konsorcjum firm Porr z Warszawy i Antex II z Lubyczy Królewskiej – 91,5 mln zł; • Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie – 103,6 mln zł.
Planowana obwodnica Zatora klasy GP (główna przyspieszona) ma mieć jedną jezdnię o długości 2,1 km. Oprócz obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 28 przebudowany zostanie odcinek drogi wojewódzkiej nr 781 klasy G. Powstanie 5 obiektów inżynierskich, w tym dwa wiadukty, most i dwa przepusty, skrzyżowania, drogi dojazdowe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie naprowadzające). Przebudowana i wybudowana zostanie infrastruktura techniczna.
Jest to pierwszy przetarg GDDKiA, w którym wymagane jest wykorzystanie BIM-u. Ma to być projekt pilotażowy w tym zakresie, którego efektem będzie zdobycie wiedzy i doświadczenia, a w dalszej perspektywie wdrożenie tej metodyki w innych zamówieniach publicznych. Dyrekcja liczy, że wykorzystanie BIM-u podniesie efektywność wydatkowania środków publicznych w aspekcie całego cyklu życia obiektu.
DC
|