|2018-10-30|
GIS
Już czwarty kraj wybiera what3words jako system adresowania pocztowego
What3words to rozwiązanie, które za pomocą kombinacji trzech słów pozwala określić współrzędne dowolnego punktu na Ziemi. Od teraz już w czterech państwach jest ono stosowane jako krajowy system adresowania pocztowego.
Dotychczas korzystały z niego: Mongolia, Sint Maarten oraz Wybrzeże Kości Słoniowej, a teraz do tego grona dołączyły wyspy Tonga. Przy 170 wyspach na 700 tysiącach kilometrów kwadratowych oceanu dostarczenie czegokolwiek do kogokolwiek stanowi poważne wyzwanie. 36 spośród wysp Tonga jest zamieszkanych — żyją na nich 103 tysiące obywateli. Ponieważ nazwy ma tylko niewielka liczba ulic na garstce wysp, doręczanie poczty stanowi nieustanny kłopot dla Poczty Tonga, krajowej służby pocztowej.
Do niedawna doręczanie do domów ograniczało się do poczty ekspresowej w mieście Nuku’alofa, stolicy Królestwa. Wszystkie pozostałe przesyłki były dostarczane do scentralizowanych skrzynek pocztowych, a za ich odbiór odpowiadali adresaci. Prowadziło to do wzrostu liczby niedoręczonych przesyłek, które zajmowały cenne miejsce i wiązały się dla Poczty Tonga z dodatkowymi kosztami.
Dzięki zastosowaniu systemu what3words każda lokalizacja w Królestwie Tonga ma teraz natychmiast dostępny adres. Wprowadzenie tego systemu adresowego do infrastruktury kraju pomoże Poczcie Tonga pobudzić wzrost gospodarczy i rozwój społeczny regionu.
„Liczba międzynarodowych przesyłek, z którymi mamy do czynienia, w ostatnich latach zdecydowanie wzrosła — na wyspach szybko zyskuje też popularność e-commerce. Istotne jest posiadanie infrastruktury doręczeniowej, która może sprostać temu zapotrzebowaniu — od klientów z większych miast po mieszkańców najmniejszych wysepek. System what3words zawiera już adresy wszystkich lokalizacji w Tonga, dzięki czemu usługę możemy wdrożyć praktycznie natychmiast” – mówi Siosifa Pomana, prezes Poczty Tonga.
Korzystanie z adresów złożonych z trzech słów jest zarówno praktyczne, jak i przyjazne dla mieszkańców — nie mówiąc o oszczędnościach czasu i kosztów dla firmy. Dziś połowa mieszkańców Tonga przebywa za granicą, a niemal każde gospodarstwo domowe utrzymuje kontakty z krewnymi w innych krajach. Złożone z trzech słów adresy dają pewność, że paczki i inne przesyłki od licznej tongijskiej diaspory docierają „do domu”. System umożliwia również firmie generowanie przychodów z obsługi większej liczby nadchodzących paczek międzynarodowych, a także z zamówień handlowych składanych przez Internet w Hongkongu, Chinach i Singapurze. Poczta Tonga planuje szeroko zakrojoną kampanię edukacyjną, obejmującą odwiedziny w domach klientów, jak również dystrybucję broszur, ulotek i innych materiałów informacyjnych.
„Wszystkie służby pocztowe świata mają problemy z adresowaniem. Poczta Tonga zdecydowała się na ambitną zmianę i wdrażając złożone z trzech słów adresy, zyskała wyjątkowo funkcjonalne rozwiązanie. Niezależnie od tego, czy populacja kraju mieszka na wyspach i pustyniach, czy w miastach i wsiach, złożone z trzech słów adresy pomagają obywatelom na całym świecie uzyskiwać dostęp do usług dokładnie tam, gdzie ich potrzebują” – mówi Chris Sheldrick, prezes i współzałożyciel what3words.
Źródło: what3words
|