Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2018-10-25| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Sprzęt, Software

DJI wprowadza lepszy geofencing w okolicy lotnisk

Jeden z najpopularniejszych producentów dronów – chińska firma DJI, wprowadził udoskonalone narzędzia geofencingu, które mają zwiększyć bezpieczeństwo użytkowania bezzałogowców w pobliżu portów lotniczych.


DJI wprowadza lepszy geofencing w okolicy lotnisk

Narzędzia oferujące dane o strefach zakazu lotów zostały wprowadzone przez DJI jeszcze w 2013 roku. Trzy lata później firma przedstawiła bardziej zaawansowane rozwiązanie zapewniające bezpieczeństwo lotów – system GEO (Geospatial Environment Online). Uniemożliwia on latanie dronami nad obszarami, gdzie może to stanowić niebezpieczeństwo, np. w okolicy lotnisk, elektrowni atomowych czy więzień. Operatorzy UAV spełniający określone warunki mogą jednak te ograniczenia wyłączyć.

W przypadku lotnisk system GEO uniemożliwiał latanie dronem w promieniu 5 mil od portu. Firma DJI przyznaje, że było to rozwiązanie niedoskonałe, dlatego w wersji 2.0 wprowadzono istotne zmiany. Przede wszystkim umożliwiono definiowanie stref zakazu lotów przy użyciu znacznie bardziej skomplikowanych poligonów 3D, dopasowanych chociażby do ścieżki podchodzenia samolotów do lądowania. W praktyce oznacza to np., że możliwie będzie operowanie bliżej terenu lotniska, gdy nie koliduje to z trasami przelotu maszyn załogowych. W ocenie DJI nowe strefy znacznie lepiej odpowiadają faktycznemu ryzyku, jakie stwarzają bezzałogowce dla ruchu lotniczego.

Geofencing w dronach DJI

Oprogramowanie GEO 2.0 przygotowano we współpracy z amerykańską Federalną Administracji Lotnictwa (FAA) oraz Stowarzyszeniem Właścicieli Samolotów i Pilotów (AOPA). Wprowadzenie nowych stref jest zaś efektem zmiany dostawcy danych z firmy AirMap na PrecisionHawk.

Co istotne, na razie wspomniane dokładniejsze dane dla geofencingu dostępne są jedynie dla lotnisk w Stanach Zjednoczonych. DJI zapowiada jednak stopniowe rozszerzanie funkcjonalności o kolejne regiony.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Kolorowe wideo z orbity
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS