|2018-10-18|
Mapy, Instytucje
Świdnicki urząd dostępny przez internet
Od wtorku (16 października) wiele urzędowych spraw mieszkańcy Świdnicy mogą załatwić nie wychodząc z domu. Jest to możliwe dzięki zakończeniu realizacji projektu pn. „Rozwój elektronicznych usług publicznych w Gminie Miasto Świdnica”.
Mieszkańcy miasta, a także interesanci Urzędu Miejskiego uzyskali dostęp przez internet do wielu nowych usług elektronicznych. Jedną z nich jest możliwość składania wniosków dotyczących planowania przestrzennego, czyli m.in. wniosku o wypis lub wyrys z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego lub studium czy wniosku o sporządzenie lub zmianę planu, a także uwag do projektowanych planów.
Wdrożenie projektu zapewnia też wygodny wgląd do map cyfrowych miasta, w tym ewidencji gruntów i budynków, czy też rejestru zabytków. Udostępniono ponadto ortofotomapy i mapy topograficzne.
Przez aplikację mobilną lub przeglądarkę można również zgłaszać niepokojące, wymagające interwencji zagrożenia lub zjawiska wraz z ich lokalizacją (np. uszkodzenia jezdni, chodnika, elementów małej architektury, oznakowani) lub poinformować o nielegalnym wysypisku śmieci czy też barierach dla niepełnosprawnych. Informacje te trafią do weryfikacji, następnie bezpośrednio do odpowiednich służb, które podejmą interwencję i udzielą odpowiedzi na zgłoszenie.
– Unowocześnienie działań urzędu to krok milowy w codziennym funkcjonowaniu magistratu i ogromne ułatwienie dla mieszkańców. Wdrożenie nowych rozwiązań pozwoli na lepszą organizację pracy i przyspieszenie wielu procesów. Świdniczanie będą mieli łatwiejszy dostęp do wielu usług i, co ważne, w dowolnie wybranym dniu o dowolnej porze – przekonuje prezydent Świdnicy Beata Moskal-Słaniewska.
Cele projektu osiągnięto przez: • wdrożenie nowoczesnego systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją, • wdrożenie systemu informacji przestrzennej (geoportal gminy), który w przystępny sposób przez internet wizualizuje informacje wytwarzane i gromadzone w zasobach miasta, • rozbudowanie infrastruktury serwerowej dla umożliwienia uruchomienia e-usług i zapewnienia bezpieczeństwa przechowywania danych, • zmodernizowanie infrastruktury sieciowej urzędu zapewniającej wysoki poziom bezpieczeństwa świadczenia usług elektronicznych, • wprowadzenie nowego, czytelnego biuletynu informacji publicznej, • uruchomienie oprogramowania wspierającego tworzenie i nadzór nad wykonaniem budżetu gminy, • udostępnienie aplikacji mobilnej do obsługi zgłoszeń.
Urząd zapowiada, że wkrótce udostępniona zostanie również możliwość składania przez internet wniosków dotyczących podatków od nieruchomości, wnoszenia opłat lokalnych i sprawdzania stanu zobowiązań oraz wniesionych opłat.
Projekt został dofinansowany w wysokości ponad 1,55 mln złotych w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na lata 2014-2020. Koszt całego zadania wyniósł 1,67 mln zł.
Źródło: Urząd Miejski w Świdnicy, AW
|