wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
film
Wapno - krajobraz po katastrofie
blog
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
TACHIMETRY

TACHIMETRY
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama

Wiadomości



|2018-10-12| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Firma

Kolejowe inwestycje pod okiem dronów

25 lipca firma Fotoraporty Sp. z o.o. podpisała umowę z PKP Polskie Linie Kolejowe SA na usługi monitorowania wybranych inwestycji kolejowych przy użyciu bezzałogowych statków powietrznych (BSP). Jaki jest stan realizacji tego zamówienia?


Kolejowe inwestycje pod okiem dronów <br />
fot. Fotoraporty
fot. Fotoraporty

Umowa obejmuje cykliczny i doraźny monitoring postępu prac budowlanych na wybranych liniach kolejowych z wykorzystaniem danych fotogrametrycznych oraz materiału wideo. W jej ramach firma Fotoraporty udostępnia produkty fotogrametryczne wraz z tematycznymi warstwami wektorowymi przez dedykowaną aplikację, dostępną z poziomu przeglądarki internetowej i urządzeń mobilnych. Opracowane ortofotomapy, raporty z postępu prac budowlanych oraz materiały wideo wykorzystywane są w codziennej pracy przez dyrektorów projektów (w obszarze inwestycji), kierowników kontraktów oraz pracowników Biura Geodezji Kolejowej.

Po dwóch miesiącach realizacji projektu, firma Fotoraporty może pochwalić się wykonaniem opracowań fotogrametrycznych dla linii kolejowych o łącznej długości 415 kilometrów. Dzięki wysokorozdzielczym ortofotomapom wygenerowanym na bazie cyklicznych nalotów fotogrametrycznych możliwe jest raportowanie postępów prac budowlanych, w tym m.in. nowo ułożonych podkładów kolejowych, wybudowanych podpór i podwieszonych przewodów trakcyjnych.

fot. PKP PLK

Drony pozwalają na podgląd terenu budowy z góry, co daje szerszą perspektywę i pozwala czuwać nad lepszym bezpieczeństwem prowadzonych inwestycji – np. sprawdzić, czy teren jest odpowiednio zabezpieczony przez wykonawcę i czy stosowane są przez jego pracowników procedury bezpieczeństwa i zasady BHP. Co ważne, PKP PLK mają także podgląd szlaków, po których jeżdżą nie tylko pociągi pasażerskie i towarowe, ale i pojazdy techniczne, wywożące i dowożące materiały oraz sprzęt. Taki monitoring terenu budowy w przypadku wystąpienia nieprawidłowości umożliwi szybką reakcje ze strony PLK i wykonawców.

To ważne działania, gdyż zarządca infrastruktury kolejowej realizuje obecnie największy program inwestycyjny w infrastrukturę kolejową w historii, który obejmuje ponad 220 projektów o łącznej wartości ponad 66 mld zł. To ogromne przedsięwzięcie i wyzwanie dla Polskich Linii Kolejowej, które oprócz realizacji inwestycji odpowiedzialne są za codzienny sprawny i bezpieczny przejazd tysięcy pociągów pasażerskich i towarowych. Celem PLK jest, aby realizacja inwestycji przebiegała sprawnie, stąd spółka inwestuje w wykorzystanie nowoczesnych technologii i wdraża specjalne rozwiązania, w tym stosuje BSP do monitorowania realizacji zadań inwestycyjnych.

Wykorzystanie BSP w monitorowaniu inwestycji kolejowych na obszarze całego kraju czyni realizowane przedsięwzięcie prekursorskim i unikatowym w skali całej Europy.

fot. Fotoraporty

Źródło: Fotoraporty


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
Faktycznie drogo Faktycznie jest drogo.To samo zadanie z użyciem śmigłowca byłoby tańsze, ale robotnicy na danym odcinku słyszeli by już z daleka, że leci i w trymiga zebraliby się do roboty. A dronem po cichutku i myk foteczka, że się obijają... :) Ceny do sprawdzenia pod adresem https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?M P_module=main

Żebyście wiedzieli za ile... Gdyby na rynek poszła informacja za ile jest ten projekt realizowany to by się okazało, że jest drożej niż samolotem, śmigłowcem i samym pendolino... Rozumiem, że jak dronem to ma być drogo a jakość ma mniejsze znaczenie. Tańsze technologie niestety nie są tak podniecające.

2 komentarze



zobacz też:



reklama
reklama





2009 created by BRTSOFT.com
© 2005-2018 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt