Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2018-07-18| Geodezja, GIS, Przetargi

GDDKiA ogłasza przetarg, w którym stawia na BIM

W rozpisanym właśnie przetargu na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Zatora krakowski oddział GDDKiA faworyzuje oferentów, którzy przy realizacji zamówienia wykorzystają metodykę modelowania informacji o budynkach, czyli BIM.


GDDKiA ogłasza przetarg, w którym stawia na BIM <br />
Fragment koncepcji obwodnicy Zatora (materiały GDDKiA)
Fragment koncepcji obwodnicy Zatora (materiały GDDKiA)

Wśród kryteriów oceny ofert cena odpowiada jedynie za 40% punktacji. GDDKiA przyzna dodatkowe punkty np. za wykorzystanie obiegu informacji z użyciem wspólnego środowiska danych (CDE – Common Data Environment). Wykorzystanie CDE jest podstawą metodyki BIM. Rozwiązanie to ma znacząco ułatwiać wymianę danych projektowych między wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego, pomagając unikać kosztowych błędów na etapie projektowania i budowy. W przetargu GDDKiA waga tego kryterium to 10%.

Podobne znaczenie mają także kryteria: przedmiarowanie z modelu BIM 3D (10%) oraz sprzęt wykonawcy (10%). To ostatnie dotyczy użycia systemów sterowania maszynami budowlanymi wykorzystującymi modele 3D inwestycji. Kolejnym kryterium jest personel wykonawcy (waga 13%) – obejmuje ono m.in. zatrudnienie specjalistów ds. BIM. Pozostałe kryteria to: równość podłużna nawierzchni (8%) oraz właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (9%).

Planowana obwodnica Zatora klasy GP (główna przyspieszona) będzie miała jedną jezdnię o długości 2,1 km. Oprócz obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 28 przebudowany zostanie odcinek drogi wojewódzkiej nr 781 klasy G. Powstanie 5 obiektów inżynierskich, w tym dwa wiadukty, most i dwa przepusty, skrzyżowania, drogi dojazdowe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, zieleń ochronna, przejścia dla zwierząt, ogrodzenie naprowadzające). Przebudowana i wybudowana zostanie infrastruktura techniczna.

Jest to pierwszy przetarg GDDKiA, w którym wymagane jest wykorzystanie BIM-u. Ma to być projekt pilotażowy w tym zakresie, którego efektem będzie zdobycie wiedzy i doświadczenia, a w dalszej perspektywie wdrożenie tej metodyki w innych zamówieniach publicznych. Dyrekcja liczy, że wykorzystanie BIM-u podniesie efektywność wydatkowania środków publicznych w aspekcie całego cyklu życia obiektu.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Mobilne skanowanie na Motławie
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS