Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2007-09-10| GNSS, GIS, Mapy, Sprzęt, Firma, Software, Ludzie

W 2012 roku będzie 43 mln telefonów z nawigacją


Według najnowszych badań Berg Insight liczba abonentów korzystających z usług dostępowych do map i tras dla urządzeń mobilnych będzie wzrastać o 68% rocznie i dojdzie do 43 mln w 2012 roku (obecnie 4 mln).

Z kolei przychody za abonent i reklamy w serwisach nawigacyjnych mają osiągnąć 512 mln euro, w 2007 r. – 96 mln euro. Wzrost będzie wywołany głównie wprowadzeniem technologii GPS do telefonów komórkowych oraz połączeniem nawigacji i serwisów mapowych z urządzeniami mobilnymi i różnorodnymi usługami.
Jak podaje Berg Insight, wypuszczenie w bieżącym roku z sukcesem telefonu Nokia N95 z funkcją GPS otworzyło rynek dla tego typu urządzeń w Europie. Rynek amerykański jest już jednak o wiele dalej. Standardem jest tam technologia CDMA (Code Division Multiple Access) – umożliwiająca jednoczesny dostęp wielu telefonów komórkowych do nadajnika. Dzięki temu operatorzy tacy jak Sprint Nextel czy Verizon Wireless przyciągnęli miliony abonentów do serwisów nawigacyjnych, teraz nadzieję na to mają operatorzy europejscy.
Według Berg Insight fiński producent telefonów Nokia kładzie nacisk na platformę nawigacyjną i rozwiązania typu telefon-centric, natomiast Google i Yahoo rozszerzają swe serwisy mapowe, bazując na aplikacjach w technologii Mobile Web 2.0.
Andre Malm, analityk z Berg Insight, zauważa, że rekordowe dostawy w Europie i USA urządzeń nawigacyjnych wyposażonych w GPS przyniosły korzyści głównie kierowcom. Teraz najważniejsi gracze na rynku urządzeń mobilnych muszą dostarczyć podobne rozwiązania dla telefonów komórkowych, mając tym samym na względzie potrzeby pieszych, podróżnych i osób dojeżdżających do pracy.
Berg Insight przewiduje wraz ze wzrostem rynku mobilnych urządzeń nawigacyjnych zwiększenie segmentu ogłoszeń i reklam, serwisy lokalizacyjne oferują bowiem nowe sposoby dotarcia do wybranych grup konsumentów.

Szwedzka spółka Berg Insight AB zajmuje się dostarczaniem informacji biznesowych i handlowych, opracowywaniem raportów, analiz oraz przeprowadzaniem badań rynku telekomunikacyjnego, w szczególności z zakresu bezprzewodowej łączności M2M (machine to machine), usług lokalizacyjnych oraz rozwiązań mobile VAS (value-added services).

Berg Insight AB


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Intergeo 2022 - 10 technologicznych trendów w geodezji
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS