|2007-09-04|
GNSS, Sprzęt, Firma
Test przenośnych odbiorników GPS
Organizacja Consumer Reports przeprowadziła test 18 odbiorników nawigacyjnych GPS dostępnych na rynku amerykańskim, wyprodukowanych przez 11 znanych producentów.
Sprawdzano m.in. łatwość programowania adresu i trasy docelowej, sposób operowania urządzeniem (np. wielkość fontów i ikon na wyświetlaczu), informacje dźwiękowe podawane kierowcy, szybkość obliczania trasy, jakość wyświetlacza, czas działania baterii, wielkość i wagę urządzenia oraz rodzaj mocowania. Ceny odbiorników wahały się od 250 do 700 dolarów. Czternaście z nich uzyskało w testach notę „bardzo dobry”. Ocenę najwyższą zdobył produkt Garmina – nuvi 660 (cena 700 dolarów). Trzy modele uzyskały ocenę „dobry”. Badano odbiorniki takich firm jak: TomTom (m.in.: One, Go 910, Go 510), Navman, Magellan (Roadmate 2000, CrossoverGPS), Lowrance, Rand McNally, Harmon Kardon, Garmin (m.in.: nuvi 660, nuvi 350, StreetPilot c580), Alpine. Badania organizacji Consumer Reports wskazały m.in. na to, że za 300-400 dolarów można kupić produkt niewiele ustępujący najdroższym, kilka odbiorników w cenie 600-700 dolarów znalazło się bowiem na końcowych miejscach listy. Raport jest dostępny na stronie internetowej organizacji Consumer Reports.
Źródło: Consumer Reports
|