|2018-04-06|
Geodezja, GIS, Mapy, Teledetekcja, Instytucje
Likwidacja CODGiK spowolniła udostępnianie danych?
Po likwidacji Centralnego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej redakcja Geoforum.pl otrzymuje sygnały o znaczącym wydłużeniu obsługi wniosków dotyczących wydania danych z centralnej części PZGiK. Jaka jest skala problemu?
Przykładowo, jeden z czytelników poinformował nas, że zamówił dane obejmujące całe województwo i czeka na nie już trzeci miesiąc. Główny Urząd Geodezji i Kartografii miał mu tłumaczyć, że opóźnienie spowodowane jest reorganizacją związaną z likwidacją CODGiK-u.
Z wyjaśnień GUGiK przesłanych redakcji Geoforum.pl wynika, że generalnie czas obsługi wniosków się skraca. Od 1 stycznia do 20 marca br., tj. już po przejęciu przez GUGiK obowiązku udostępniania danych z centralnego zasobu, wpłynęło 4417 wniosków o udostępnienie materiałów, w tym 238 nieodpłatnych i 4179 odpłatnych. Średni czas obsługi wniosku wyniósł w tym okresie 11 dni kalendarzowych. Tymczasem w analogicznym okresie ubiegłego roku do CODGiK-u wypłynęły 4482 wnioski, w tym 332 nieodpłatne i 4150 odpłatnych. Średni czas obsługi wniosku wyniósł wówczas 13 dni.
GUGiK jednocześnie wyjaśnia, że na czas realizacji wniosków wpływa wiele czynników, w tym: rodzaj udostępnianych danych oraz ich ilość, poprawność i kompletność składanych wniosków, opóźnienie w uiszczeniu opłaty czy brak możliwość kontaktu z wnioskodawcą.
„Ze swojej strony zapewniamy, że Główny Urząd Geodezji i Kartografii dokłada wszelkich starań, aby wszystkie składane wnioski były realizowane terminowo, bez zbędnej zwłoki i przy zachowaniu najwyższych standardów, jakości materiałów i obsługi” – zapewnia GUGiK.
JK
|