wiadomościksięgarniaMiesięcznik GEODETAreklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2018-03-26| GNSS

Galileo kontrowersyjnym tematem negocjacji ws. brexitu

Premier Theresa May intensywnie walczy, by Wielka Brytania pozostała w wartym 10 mld euro programie Galileo – donosi dziś (26 marca) na pierwszej stronie dziennik „Financial Times”. Na szali są setki milionów euro dla brytyjskich firm.


Galileo kontrowersyjnym tematem negocjacji ws. brexitu

W związku z zamiarem wyjścia Zjednoczonego Królestwa z Unii Europejskiej władze w Brukseli chcą pozbawić brytyjskich przedsiębiorstw kontraktów związanych z bezpieczeństwem wspólnotowego systemu nawigacji satelitarnej wartych setki milionów euro.

Znacznie poważniejszym skutkiem brexitu może być jednak to, że brytyjskie służby zostaną odcięte od tzw. usługi regulowanej publicznie Galileo (PRS). Dzięki kodowanym wiadomościom nawigacyjnym nadawanym na kanałach E1 i E6 serwis ten zapewnia znacznie wyższy poziom bezpieczeństwa niż usługa otwarta. Dostęp do niej mają jednak tylko kraje członkowskie UE. Ponadto trwają negocjacje, by z PRS mogła korzystać Norwegia i Stany Zjednoczonej.

Według nieoficjalnych informacji Komisja Europejska utrzymuje, że przekazywanie po brexicie stronie brytyjskiej bardzo wrażliwych informacji dotyczących Galileo może nieodwracalnie negatywnie wpłynąć na funkcjonowanie niektórych elementów tego systemu.

Brytyjskie władze są wściekłe na tego typu deklaracje Brukseli. W brexitowych negocjacjach deklarują chęć jak najściślejszego uczestnictwa w budowie Galileo oraz możliwość bezwarunkowej współpracy w zakresie bezpieczeństwa. Brytyjscy politycy podkreślają też, że tutejsze firmy są wyspecjalizowane w technologii nawigacji satelitarnej, co potwierdza to, że dotychczas aktywnie uczestniczyły w budowie Galileo. „Propozycje Brukseli są niedorzeczne” – powiedział dziennikowi anonimowo jeden z wyższych brytyjskich urzędników.

Co ciekawe, wobec twardego stanowiska europejskich negocjatorów brytyjskie Ministerstwo Obrony zaczęło wstępnie rozważać budowę własnego systemu nawigacji.

JK


«« powrót


dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
@por Opowiadasz takie niezborne dyrdymały że powinieneś startować na GGK, na to stanowisko to wyborna referencja. A przy okazji może suwerennie odwołasz PE bo w sumie to nie wiem o co Ci chodziło w tym nowym wątku.
odpowiedz zgłoś
To raczej powinien być menadżer niż geodeta. Geodetkę powiatową już mieliśmy. Pro - rozumiesz PE to Parlament Europejski czyli to raczej Junkcer ucieknie i będzie spokój. Wystarczy czytać to co napisane. Nie przerasta ?
odpowiedz zgłoś
O widze trening przed rozmowami na ggk i zastępców ale pamiętajcie Główny geodeta i zastępcy bez uprawnień to granda. Przecież to główny GEODETA, a nie tynkarz czy elegancki kawaler z prezentacji. Ciekawe czy polecielibyście z pilotem bez uprawnień, kierowcą, lekarzem czy kupili mieszkanie w bloku wybudowanym przez księgową.
odpowiedz zgłoś
@por w sumie to już poza unią byliśmy więc pewnie masz doświadczenie jak było wspaniale i co więcej wciąż mamy sąsiadów którzy tam nie są, więc rozważ czy aby nie skorzystać z okazji i nie uciec z pod kurateli Junckera i beznadziejnego geoportal.gov.pl w szczęśliwsze okolice.
 3 
 6 
odpowiedz zgłoś
proszę kolejny przykładzik działania Junkera https://wiadomosci.onet.pl/swiat/pe-szykuje-rezolu cje-ws-najblizszego-wspolpracownika-junckera/hhhj4 41 zasady są dla frajerów.
 6 
 2 
odpowiedz zgłoś
A kto szlocha. Może będzie szlochał mechanik bo już nie będzie zarabiał kasy za grzebanie w silniku. Zobaczymy :):):)
odpowiedz zgłoś
Jeszcze raz Ależ krytykuj sobie, tylko może adresuj swoje zastrzeżenia tam, gdzie trzeba. Nieudane projekty to nie sprawka Unii, ale polskiej strony, władz i "ekspertow". Więc jeśli wyskakujesz od czapy z jakimś Schultzem, to się nie dziw, że ci jest to wytykane i nie szlochaj o hejcie, skoro sam nie zachowujesz minimum przyzwoitości intelektualnej.
odpowiedz zgłoś
Napisze to obrazowo. Od dilera wyprowadzasz mi małego fiata który ledwo chodzi. Ja się pytam czemu muszę ze sobą wozić mechanika który co 5 minut grzebie mi w silniku. A ty mnie informuje dziennik że mam się cieszyć bo ten maluch za cenę Maybacha kosztował mnie tylko 100 tysięcy. Resztę ktoś dopłacił. Ja muszę utrzymać tylko mechanika za 10 tys zł miesięcznie plus części. A jak będę krytykował to się mnie porówna do TVP info albo hejtera. Bo wszyscy powinni brać kasę na takie maluchy.
odpowiedz zgłoś
Nie rozumiesz nie interesuje mnie ile było dotacji do czegoś co nie działa tak jak było w założeniach. Interesuje mnie kiedy będzie działało. Kiedy na geoportal zobaczę działki i będę mógł wyszukać nowe budynki bo się Toto będzie aktualizować. Kiedy ruszy z danymi na całą Polskę ZSiN. Nie podniecam się cyframi, patrzę czy za nie został zrealizowany cel dofinansowania. I patrzę na kary i korekty jako znacznik zarządzania lub jego braku.
odpowiedz zgłoś
na temat Zsin nie będę się wypowiadał bo się nie znam, ale mnie jako podatnikowi geoportal bardzo się przydaje i myślę że innym również. Jesteś zwykłym hejterem który żeby uzasadnić swoje ogólne niezadowolenie z życia wali na oślep czym mu pod klawiaturę podejdzie. I nie powiem to popularna postawa w środowisku.
odpowiedz zgłoś
@por Jeszcze raz: powiedz ile było dotacji EU, a ile korekt do geoportal.gov.pl zanim będziemy dyskutować o inych tematach, a jak nie potrafisz sprawdzić to po prostu napisz, że nie wiesz i tak po prostu sobie palnąłeś i każda inna Twoja wypowiedź jest tyle samo warta.
odpowiedz zgłoś
Zrozumiałem odpowiedz. Podatnik nie ma z tego nic. Trzeba sobie powiedzieć jasno że pytania co ma z tego podatnik są bezzasadne. Tu wcale nie chodzi o interes podatnika. Tu chodzi o inne interesy. I z twoich odpowiedzi wynika jasno że tak jest. Przeczytaj je sobie.
odpowiedz zgłoś
to pardwa antypolski Schultz sam usunął ulice z wyszukiwania w polskim Geoportalu
 1 
 3 
odpowiedz zgłoś
@por przeczytaj sobie od początku to co sam pisałeś i odpowiedz sobie na pytanie, kto tu kogo wymyślał (chłopczyk, zaczopowany umysł, Schultz zasłonił uszy), więc teraz nie graj dziewicy. A co do swojego zdania to każdy może je mieć, ale jak je wypisuje na forum to musi się liczyć, że ktoś powie sprawdzam. I ty nie masz nic do powiedzenia na obronę swoich hasełek, oprócz rzucania innych pustych oskarżeń i ogólnych parówkowo-brzozowych pytań co podatnik ma z tego czy tamtego.
odpowiedz zgłoś
ojej mnożycie się. Takie super te projekty. Naprawdę. To może wpisz Sopot bohaterów monte cassino - to wiesz taki mało znany w Polsce monciak. I jak tam też pokazuje ? Ulica 3 maja w Wołominie znana jest w pewnych kręgach. Tak jak pewne włoskie miejscowości...
odpowiedz zgłoś
porEU nie jestem fanem Geoportalu, ale albo masz dwie lewe ręce, albo dużo złej woli, bo sobie wpisałem "Wołomin, 3 Maja" w Geoportalu i pięknie mi zaznaczył plac i adresy przy nim. Podejrzewam, że jednak chodzi o to drugie, bo tak samo co ma UE ze złą realizacją projektów przez polską stronę, albo taki Schulz z tym, że PKP powoli remontuje tory, a kolejne rządy zamiast na kolej większość pieniędzy przeznaczają na autostrady (wbrew Unii) - więc walisz w zły bębenek.
 1 
 1 
odpowiedz zgłoś
to jakie korzyści odniósł polski podatnik z projektów geoportal czy ZSiN ?
odpowiedz zgłoś
jasne jak ktoś ma inne zdanie trza go zwymyslać. Jakie to europejskie :)
odpowiedz zgłoś
Czyli znowu tylko rzucanie wyrwanymi z kontekstu nie wiążącymi się ze sobą ogólnikami: Pacz pan jak kradno te z na górze! Możemy ganiać się bez końca. Na konkretne pytanie nie potrafisz odpowiedzieć nawet, że nie wiesz, a rzucać oskarżenijak siepacz potrafisz. Stanowisko w ministerstwie propagandy murowane.
odpowiedz zgłoś
nie no śmieszne są też obecne problemy arimr z systemami odebranymi za te pieniądze tak jak śmieszne są kwoty za wsparcie płacone firmom informatycznym rok do roku. Rolnicy też się świetnie bawili w ubiegłym roku.Popytaj ich dlaczego. Śmieszne również jest to że nie mogę w państwowym geoportalu wyszukać nieruchomości po adresie dajmy na to 3 maja w Wołominie. Tak samo śmieszne są działki których nie ma i cały ten SIG kosztujący w przyszłym roku 5 mln (projektowane zamówienia publiczne). Tak to wszystko bardzo mnie śmieszy. Bo patrzyłem swego czasu na wydawane kwoty np wsparcia Oracle za 30 mln które było w ramach tych śmiesznych pieniędzy. I też z radości klepałem się aż po udach. Więc skończ z tymi projektami które nic nie dają, geoportalem tworzonym w ramach geoportalu 1 i geoportalu2, komunikacją z IPE, ZSINami, Matrami i całym tym szajsem. Bo mnie akurat kwoty które określasz jako śmieszne nie śmieszą. Bo to wszystko nie działa tak jak było to w założeniach opisane.
odpowiedz zgłoś
Masz szanse oświecić czytelników, załóżmy że nie wiem co to korekty, a ty zamiast rzucać populistyczne ogólniki wyjaśnisz na podstawie projektu geoportal.gov.pl o który się tu spieramy czy jest bardziej sfinansowany przez unię czy nie, jaka była suma dotacji UE, wkład polskiego budżetu i te twoje korekty. Jak masz więcej czasu to możesz to zrobić też dla arimr zapewniam cię że suma korekt wobec dotacji jest śmieszna...
odpowiedz zgłoś
Nie slyszales pewnie o korektach i karach z unii za systemy do dopłat dla rolników. Pewnie Schulz zasłonił uszy.
odpowiedz zgłoś
Nie wiem co ty masz zaczopowane, ale Geoportal.gov.pl to akurat bardzo, bardzo powstał ze środków unijnych (poig 07-13), arimr to również głównie kasa z Unii (świta może coś takiego jak Wspólnotowa Polityka Rolna i LPIS?) więc póki co to ty zajmujesz się tu fałszywą propagandą żeby podeprzeć swoje wątpliwe tezy i to jest warte skomentowania.
odpowiedz zgłoś
Nie będziesz mi mówił co mogę mieć a co nie. Nie jesteś do tego chłopczyku upoważniony. Geoportal został w większości opłacony z polskich a nie unijnych pieniędzy. Dodaj do tego kary z Arimru a dowiesz się że jeszcze do niego dołożyliśmy. Wystarczy umieć liczyc. I mieć otwarty umysł a nie zaczopowany propagandą.
odpowiedz zgłoś
własnego zdania nikt ci nie zabrania mieć. Możesz też w duchu swojej wcześniejszej wypowiedzi podjąć suwerenną decyzję wystąpienia z Unii i nie korzystania z jej dobrodziejstw np. okazuj na granicy paszport, omijaj autostrady, lotniska, nowoczesne pociągi, nie korzystaj z kanalizacji (w wielu gminach zbudowanej z unijnych pieniędzy), a do tego w żadnym razie nie wchodź na geoportal.gov.pl. Wtedy będziesz mógł z podniesionym czołem powiedzieć unijnym komisarzom, którzy cię tak drażnią co o nich myślisz.
odpowiedz zgłoś
A możesz mi powiedzieć ile czasu trwała i ile kosztowała modernizacja linii Warszawa-Gdańsk kilkadziesiąt lat później, przy całym tym wsparciu i rozwoju technologicznym ? To jest wskaźnik jak bardzo się rozwinęliśmy pod względem technicznym. Mam własne zdanie na temat tego jak robione są projekty unijne bo widzę ich efekty. W tym te ostatnio np na Węgrzech w postaci prania brudnej kasy. To że masz inne zdanie nie znaczy że możesz mi insynuować "te które ci się tak podobają". To jest własnie gadka na poziomie Schultza która mnie wkurza. Społeczna słuszność poglądów nie pozwala nam przyjąć innych ani analizować alternatywnych rozwiązań. Bo komisarze w UE wiedzą lepiej co się sprawdzi w Polsce. W której zresztą w części nawet nie byli.
odpowiedz zgłoś
Jeśli szczytem twoich marzeń i punktem odniesienia jest budowa 300km torów to chyba nie zauważyłeś ile udało się w ostatnie kilka lat zbudować autostrad (dzięki UE zresztą). Co do upośledzenia gospodarki to też propagandowa kalka, dzięki tym środkom polskie firmy mają szanse nadrobić lata opóźnień (te które ci się tak podobają, a w których udało się nam zbudować ckm i 70km autostrady).
odpowiedz zgłoś
Belkoczesz Cmk budowano 6 lat. Projekty UE upośledzają gospodarkę. Zamiast efektów PowerPoint. Zamiast rozwiązań idee i polajanki.
odpowiedz zgłoś
Trochę tak jakbyś podjął suwerenną decyzję że od jutra nie płacisz podatków albo nie utrzymujesz dzieci...
odpowiedz zgłoś
Nie ma czegoś takiego jak suwerenna decyzja w świecie pełnym powiązań i zobowiązań gospodarczych, militarnych i innych. Dzięki Junckerowi to jeszcze przynajmniej jakaś nadzieja się tli dla Europy, więc jego życiorys jest dla mnie bez znaczenia...
odpowiedz zgłoś
podjęli suwerenną decyzję, co nie znaczy że mają rezygnować z czegoś do czego włożyli duży wkład finansowy. Osobiście irytuje mnie stadko urzędników z Brukseli pokroju Junckera czy Schultza. Jak sobie poczytasz ich życiorysy to zrozumiesz o co chodzi.
odpowiedz zgłoś
Słuszne spostrzeżenie dlatego lepiej trzymać się razem nawet jak są jakieś trudne kwestie do rozwiązania, a nie odwracać na pięcie i z płaczem uciekać do innej piaskownicy. Ja mam nadzieje, że brytole to się jeszcze pukną w czoło co narobili.
odpowiedz zgłoś
Zobaczymy co powiesz jak tak samo powiedzą brytole o swoim uczestnictwie w NATO i siłach reagowania. Skoro uczestniczyli w projekcie finansowo jasne że będą czerpać z niego zyski.
odpowiedz zgłoś
Bardzo dobrze albo jest się w Unii z jej dobrodziejstwami i trudnościami albo nie. Niech się społeczeństwa unijne poprzyglądają tej historyjce i zastanowią czego chcą. Albo wspólnie budujemy i bierzemy na barki tego konsekwencje albo droga wolna - każdy może zbudować swojego GPSa na jakiego go stać. Z tym że Brytyjczycy to jeszcze sobie jakoś dadzą radę bo my to raczej co najwyżej drogowskazy na kościelnych wieżach możemy powywieszać.
odpowiedz zgłoś
Jak to, nie będą korzystać z systemu ich największego przyjaciela, tzn. USA? A autonomiczny, brytyjski system nawigacji - na poziomie GPS czy Galileo, to raczej fantazja. No, chyba, że zdobędą ponownie jakąś swoją dawną kolonię, np. Chiny.
odpowiedz zgłoś
35 komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wypis lub wyrys przez ePUAP
czy wiesz, że...
© 2005-2021 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
egeodeta24@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS