Zakres zadań na tym stanowisku obejmuje:
• Prowadzenie, aktualizację bazy danych GIS dotyczące form ochrony przyrody (w szczególności Centralny Rejestr Form Ochrony Przyrody), zagospodarowania przestrzennego i ocen oddziaływania na środowisko oraz pozyskiwanie danych do ww. baz od organów administracji samorządowej i rządowej w celu wykonywania obowiązków statutowych RDOŚ w Szczecinie
• Weryfikację i przygotowywanie załączników m.in. z opisem przebiegu granic oraz mapami do projektów zarządzeń Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie dotyczące rezerwatów przyrody, obszarów Natura 2000 i ochrony gatunkowej zwierząt, roślin i grzybów oraz przygotowywanie i weryfikacja wniosków o wprowadzenie zmian w standardowych formularzach danych obszarów Natura 2000 w celu wykonywania obowiązków statutowych RDOŚ w Szczecinie.
• Tworzenie zasobów danych przestrzennych, zestawien i analiz oraz opracowywanie map tematycznych w celu realizacji ustawowych zadań Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Szczecinie, a w szczególności spraw związanych z udostępnianiem społeczeństwu informacji o środowisku i jego ochronie w celu realizacji ustawowych praw społeczeństwa oraz projektów związanych z pozyskiwaniem funduszy ze źródeł zewnętrznych.
• Współpracę z komórkami organizacyjnymi Regionalnej Dyrekcji w celu gromadzenia i publikacji informacji przestrzennej o charakterze merytorycznym.
• Koordynację w zamieszczaniu informacji przestrzennej na stronach internetowych oraz przygotowywanie materiałów informacyjnych, zestawien zbiorczych wyników analiz o charakterze merytorycznym dla komunikacji w celu budowania zaufania społeczeństwa względem RDOŚ w Szczecinie.
Wymagania od kandydatów (niezbędne):
• wykształcenie wyższe,
• doświadczenie zawodowe: 1 rok w pracy w administracji publicznej w obszarze ochrony przyrody, leśnictwa lub środowiska,
• znajomość ustaw:
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, Prawo Ochrony Środowiska, o dostępie do informacji publicznej, o ochronie przyrody, o infrastrukturze informacji przestrzennej, o zagospodarowaniu przestrzennym,
• znajomość systemów informatycznych, operacyjnych i aplikacji Windows MS Office,
• znajomość specyfikacji systemów GIS,
• znajomość formatów danych przestrzennych,
• przeszkolenie ze znajomości systemów informacji przestrzennej.
Wymagania dodatkowe to m.in.:
• wykształcenie wyższe profilowane z zakresu ochrony środowiska, rolnictwa, przyrody, leśnictwa, informatyczne lub geodezyjne,
• doświadczenie zawodowe: 6 miesięcy w zakresie prowadzenia bazy danych przestrzennych,
• przeszkolenie z budowy i funkcjonowania programów komputerowych,
• znajomość oprogramowania EWMAPA, MapInfo, ArcGIS.
Inne oferty pracy na Geoforum.pl