wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
film
Akademia INSPIRE w Norwegii
blog
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama

Wiadomości



|2018-02-27| GIS, Mapy, Firma, Software

Mapbox stawia na rzeczywistość rozszerzoną

Przyszłość map to nie statyczne opracowania 2D, ale rzeczywistość rozszerzona – twierdzi amerykańska firma Mapbox i – żeby nie być gołosłowną – prezentuje własną platformę do tworzenia aplikacji działających w tym trybie.


Mapbox stawia na rzeczywistość rozszerzoną

Mapbox zaczynał raptem 10 lat temu jako niewielka spółka z Kalifornii zajmująca się cyfrowymi mapami, a dziś z jej różnorodnych rozwiązań kartograficznych korzysta wiele dużych serwisów, takich jak Strava, Snapchat, Financial Times, Forsquare czy Lonely Planet. Podczas trwającego w Barcelonie Mobile World Congress firma pokazała, że w obliczu mobilnej rewolucji przyszłość rynku gier komputerowych i nawigacji leży w rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality – AR). Dlatego twórcy mobilnych aplikacji jak nigdy wcześniej potrzebują rozwiązań, które pozwolą im budować tego typu programy z wykorzystaniem cyfrowych danych przestrzennych o otaczającej nas rzeczywistości.

Pierwszym kompleksowym produktem, który wychodzi naprzeciw tym potrzebom, jest platforma Mapbox AR. Łączy ona rozwiązania renderujące dane AR z globalną bazą danych przestrzennych oferującą: numeryczne modele terenu i zabudowy, punkty użyteczności publicznej, zobrazowania satelitarne, dane o pokryciu terenu czy informacje o lokalizacji 300 mln użytkowników.

W ocenie Mapboxa jego narzędzia informatyczne dla AR mogą znaleźć zastosowanie m.in. w interaktywnym planowaniu podróży czy zwiedzaniu miast, śledzeniu floty pojazdów, nawigacji „zakręt po zakręcie”, grach komputerowych w trybie multiplayer czy w umawianiu się na wspólne przejazdy.

– AR to nie tylko chwytliwy trend w Dolinie Krzemowej. Przyszłość tego, jak będziemy doświadczać otaczającego nas świata, zmienią aplikacje AR, które budowane są dziś – wieszczy prezes Mapboxa Eric Gundersen. – Dlatego chcemy zaoferować najlepsze możliwie narzędzia pozwalające łączyć rzeczywistość rozszerzoną ze światem dookoła nas. Oferując pierwszą platformę do tego typu zastosowań, nie możemy doczekać się, żeby zobaczyć, jak wykorzystają ją deweloperzy – dodaje.

– Nie jest tajemnicą, że Mapbox pokłada wielkie nadzieje w technologiach AR i VR – mówi Anshel Sag, analityk w firmie Moor Insights & Strategy. – Prezentując w zeszłym roku Unity Maps SDK, Mapbox zaoferował narzędzie pozwalające wykorzystać dane o otaczającym nas świecie w tworzeniu gier komputerowych. Z kolei po uzyskaniu 164 mln dolarów od Softbanku spółka kupiła białoruską firmę Mapdata zajmującą się sztuczną inteligencją oraz FitnessAR, twórcę popularnej aplikacji sportowej bazującej na rzeczywistości rozszerzonej – wymienia Sag.

JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl



zobacz też:



reklama
reklama





2009 created by BRTSOFT.com
© 2005-2018 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt