Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2017-09-22| GNSS, Sprzęt

Centymetrowa dokładność dla mas

Drogi odbiornik satelitarny nie będzie już potrzebny do wyznaczania pozycji z centymetrową dokładnością – twierdzi firma Broadcom Limited, która ogłosiła premierę dwuczęstotliwościowego czipu przeznaczonego dla smartfonów, tabletów czy zegarków.


Centymetrowa dokładność dla mas

Dziś czipy odbiorcze montowane w urządzeniach elektroniki użytkowej to wyłącznie sprzęt śledzący sygnały nawigacyjne tylko na jednej częstotliwości. Jest to wymuszone przede wszystkim przez wymagania dotyczące odpowiednio niskiego zużycia energii oraz zajmowanej przestrzeni wewnątrz urządzenia. Nie bez znaczenia jest także koszt takiego podzespołu.

Firma Broadcom twierdzi, że udało jej się przezwyciężyć wszystkie te ograniczenia. Dowodem jest BCM47755 promowany jako pierwszy dwuczęstotliwościowy czip odbiorczy dla elektroniki użytkowej. Śledzi on nie tylko podstawowy sygnał L1/E1, ale także L5/E5, co pozwala osiągnąć centymetrową dokładność pomiaru. Urządzenie jest kompatybilne z systemami GPS, GLONASS, BeiDou oraz Galileo. Co istotne, wykonuje zarówno pomiary kodowe, jak i fazowe.

Jeśli chodzi o zużycie energii, producent zapewnia, że nie tylko udało mu się go nie podwyższać, ale wręcz obniżyć – nawet o 50% względem sprzętu starszej generacji. Użytkownicy smartfonów wyposażonych w BCM47755 mogą się więc spodziewać wydłużenia pracy urządzenia.

Broadcom niewiele mówi natomiast o cenie tego podzespołu. Twierdzi jednak, że będzie na tyle niska, by można go było opłacalnie montować w smartfonach.

Producent podkreśla, że popularyzacja tego typu czipów pozwoli rozwijać zupełnie nowe usługi lokalizacyjne. Umożliwi np. lokalizowanie pojazdu z dokładnością do pojedynczego pasa ruchu, co ułatwi kierowanie pojazdem oraz wyznaczanie optymalnej trasy dojazdu. Z kolei w aplikacjach typu Uber pozwoli precyzyjniej zlokalizować pasażera.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wyprawa BARI 1976
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS