Podczas 3-godzinnego spotkania rozmawiano o wykorzystaniu grywalizacji w społecznościowym tworzeniu danych przestrzennych, przetwarzaniu zdjęć satelitarnych udostępnianych publicznie, a także dyskutowano nad obecnym kształtem i kierunkami rozwoju geoportali województw.
Pierwsza prezentacja – poprowadzona przez Jakuba Bobrowskiego – poświęcona była zastosowaniu grywalizacji i crowdsourcingu w realizacji projektów GIS. Na kilkunastu przykładach zaprezentowano najciekawsze sposoby wykorzystania metod stanowiących podłoże gier do społecznościowego tworzenia treści, dzięki którym kilkudziesięciokrotnemu skróceniu może ulec czasu pozyskania i weryfikacji informacji o charakterze przestrzennym.
Marcin Sołoguba skupił się natomiast na tematyce przetwarzania otwartych danych obrazowych pozyskiwanych z pułapu satelitarnego. Uczestnicy spotkania mogli przekonać się, jak z kosmosu wyglądają skutki wichur i działania kornika drukarza.
Ostatnim punktem spotkania była analiza geoportali regionalnych w zakresie zarówno dostępnych treści, jak i jakości ich działania, a także dyskusja nad kształtem planowanych zmian w istniejących rozwiązaniach na terenie województwa podlaskiego. W moderowaną dyskusję bardzo aktywnie włączyli się obecni na spotkaniu pracownicy departamentów Społeczeństwa Informacyjnego oraz Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.
GISspot to pomysł członków Stowarzyszenia Inicjatyw Społecznych „Czemu By Nie” realizowany w ramach systemowego projektu „ProInfo”. Trzeci GISspot był jednocześnie pierwszym białostockim Hacknight’em pn. „Śledzie Kodują”, organizowanym przy współudziale Fundacji Soclab oraz Koduj dla Polski. Miejsca na spotkanie użyczył HACKLAG dzięki wsparciu Explorer HQ.