AutoMapa pojawiła się na polskim rynku w 2003 roku jako wspólne przedsięwzięcie warszawskich firm Aquarat oraz Geosystems Polska. Przejmując wszelkie prawa do marek i produktów związanych z AutoMapą, Aquarat zmienia jednocześnie swoją nazwę na AutoMapa Sp. z o.o. Do firmy tej będą tym samym należały marki:
• AutoMapa – nawigacja GPS,
• Targeo.pl – wg rankingu Megapanel drugi najpopularniejszy serwis mapowy w kraju.
– Do tej pory zarówno AutoMapa, jak i serwis Targeo.pl tworzone były przez kilka współpracujących ze sobą firm. Konsolidacja i uproszczenie tej struktury pozwolą szybciej i skuteczniej odpowiadać na potrzeby i oczekiwania użytkowników. Chcemy też znacząco przyspieszyć rozwój danych wykorzystywanych w Targeo i AutoMapie” – powiedział Janusz M. Kamiński, szef marketingu AutoMapy.
Pierwsze efekty zmian użytkownicy mają zobaczyć w najbliższych miesiącach wraz z kolejnymi wersjami aplikacji i map. Dane mapowe rozwijane w ramach tych produktów pozostaną dostępne wyłącznie w AutoMapie i Targeo.