Jak podaje branżowy portal Inside GNSS, datę ukończenia projektu przesunięto właśnie o 9 miesięcy na kwiecień 2022 roku. Jako przyczynę podano pojawienie się nowych ryzyk związanych z realizacją programu, a także konieczność wymiany przestarzałego już oprogramowania i hardware’u. Dodajmy, że pierwotnie uruchomienie OCX planowano na 2015 rok.
Rosną także koszty inwestycji. Według zaktualizowanego kosztorysu sięgnęły one już 5,5 mld dolarów. Z kolei wartość kontraktu na wykonanie tych prac, podpisanego w 2010 roku z firmą Raytheon, wyniosła raptem 1,5 mld dolarów.
Mimo tak znaczących opóźnień i przekroczeń kosztów amerykański budżet nadal pompuje pieniądze w ten program. Administrator GPS podkreśla bowiem, że OCX jest niezbędne dla dalszego funkcjonowania tego systemu nawigacji. Pozwoli bowiem korzystać z nowych możliwości satelitów III generacji, np. z nowego podstawowego cywilnego sygnału L1C (nota bene budowa tych aparatów również jest mocno opóźniona). OCX zapewni ponadto lepsze cyberbezpieczeństwo GPS.