|2017-06-19|
Geodezja, GIS, Firma, Przetargi, Instytucje
GUGiK rozpoczyna budowę nowych e-usług
8 czerwca w Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii podpisano umowę na wdrożenie oraz rozwój e-usług i narzędzi w ramach projektów CAPAP, ZSIN Faza II i K-GESUT. Prace za blisko 35 mln zł zrealizuje firma Asseco Poland, która jako jedyna złożyła ofertę w przetargu.
Zgodnie z umową wykonawca zaprojektuje oraz zbuduje środowisko kompetencyjno-analityczne udostępniające obywatelom, przedsiębiorcom oraz jednostkom administracji publicznej zaawansowane usługi z zakresu informacji przestrzennej. Jak zapewnia GUGiK, są one istotne z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju, prowadzenia działalności gospodarczej czy ochrony środowiska i zarządzania.
Wśród długiej listy rozwiązań zamawianych przez GUGiK są m.in.: • platforma analityczna umożliwiająca wykonywanie zaawansowanych analiz przestrzennych, w tym na danych 3D; • narzędzia umożliwiające udostępnianie danych 3D; • portal informacyjny Centrum Analiz Przestrzennych Administracji Publicznej; • platforma e-learningowa; • system automatycznej generalizacji bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k) oraz bazy danych obiektów ogólnogeograficznych (BDOO) do cyfrowych map topograficznych i ogólnogeograficznych; • centralny serwis tematyczny średnich cen transakcyjnych nieruchomości; • aplikacja Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP na potrzeby składania wniosków o wydanie wypisów oraz wyrysów z EGiB drogą elektroniczną za pośrednictwem ePUAP; • narzędzie umożliwiające kontrolę i ocenę jakości i spójności danych stanowiących źródło danych dla zasilenia krajowej bazy GESUT; • narzędzia do kontroli danych 3D.
Asseco będzie również odpowiedzialne za rozwój i modyfikacje obecnie funkcjonujących w GUGiK systemów i narzędzi informacyjnych, w tym m.in. systemu Geoportal, Krajowego Systemu Zarządzania Bazą Danych Obiektów Topograficznych (KSZBDOT) oraz Systemu Zarządzania Numerycznym Modelem Terenu (SZNMT). Przewidywany termin zakończenia prac to 31 sierpnia 2018 roku.
– Asseco od lat wspiera polską administrację w rozwoju e-usług. Wykorzystanie dostarczonych przez nas rozwiązań informatycznych znacznie usprawni działalność GUGiK. Warto dodać, że jest to kolejny projekt realizowany przez Asseco dla Urzędu. Z sukcesem zbudowaliśmy już krajową bazę danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, a wspólnie z Esri Polska wdrażaliśmy usługi INSPIRE – powiedział Przemysław Borzestowski, wiceprezes zarządu Asseco Poland.
JK
|