|2017-02-09|
Geodezja, Instytucje
MIB o kwalifikacjach dyrektorów w GUGiK i ich premiach
Wiceminister infrastruktury i budownictwa Tomasz Żuchowski odpowiedział na interpelację poselską dotyczącą zeszłorocznej zmiany kadry dyrektorskiej w Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii.
Posłowie Dorota Niedziela (PO) oraz Jerzy Meysztowicz i Marek Sowa (Nowoczesna) pytali m.in. o wykształcenie i kompetencje zawodowe pełniącej obowiązki głównego geodety kraju Aleksandry Jabłonowskiej oraz nowych dyrektorów departamentów, w tym ich doświadczenie w dziedzinie geodezji i kartografii. Podobnie jak zeszłoroczne odpowiedzi udzielone naszej redakcji przez GUGiK, tak i te wyjaśnienia wydają się dość ogólnikowe. Nie dowiemy się z nich bowiem nic o doświadczeniu tych pracowników w dziedzinie geodezji i kartografii. Jak czytamy w odpowiedzi: „• Pani Aleksandra Jabłonowska, w Departamencie Prawno-Legislacyjnym, posiadająca dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych. Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada uprawnienia radcy prawnego. Do dnia 13 stycznia br. Pani Aleksandra Jabłonowska pełniła jednocześnie obowiązki Głównego Geodety Kraju. • Pani Grażyna Kierznowska, w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Organizacji Służby Geodezyjnej i Kartograficznej, posiadająca ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym trzynaście lat na stanowisku kierowniczym. Ukończyła studia na Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie. • Pan Jan Jakubczyk, w Departamencie Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, posiadający dziewięcioletnie doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej, w tym trzyletnie na stanowisku koordynującym. Ukończył studia na Uniwersytecie Łódzkim. • Pan Piotr Roze, w Departamencie Informacji o Nieruchomościach, posiadający siedmioletnie doświadczenie zawodowe w jednostce sektora finansów publicznych, w tym rok na stanowisku kierowniczym. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim. • Pan Adam Zozula, w Departamencie Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej, posiadający jedenastoletnie doświadczenie zawodowe, w tym dziewięcioletnie w jednostce sektora finansów publicznych. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim.
Ponadto na dzień 13 stycznia br. w Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii byli zatrudnieni: • Pan Michał Jasiński jako Dyrektor Generalny Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, posiadający jedenastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze zamówień publicznych, w tym pięć lat na stanowisku koordynującym w jednostce administracji rządowej. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim. • Pan Andrzej Kasprowicz jako Zastępca Dyrektora w Departamencie Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, posiadający pięcioletnie doświadczenie zawodowe w obszarach związanych z systemami informatycznymi. Ukończył studia na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. • Pan Adrian Przepiórka jako doradca GGK, posiadający trzyletnie doświadczenie zawodowe w jednostce sektora finansów publicznych. Ukończył studia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych na Akademii Leona Koźmińskiego.”
Jak podkreśla Tomasz Żuchowski, osoby te posiadają doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych, co stanowi niewątpliwy atut w pracy w ramach administracji publicznej, w szczególności w obszarze zamówień publicznych. Ma to jego zdaniem szczególne znaczenie w kontekście liczby prowadzonych przez GUGiK projektów, w tym także realizowanych ze środków unijnych. „Należy również podkreślić fakt, że opisywane w interpelacji zmiany kadrowe dotyczyły wyłącznie niektórych stanowisk dyrektorskich, a pracownicy bezpośrednio zaangażowani w merytoryczne prowadzenie spraw w poszczególnych komórkach organizacyjnych kontynuują pracę na dotychczasowych warunkach” – wyjaśnia wiceminister.
W interpelacji posłowie pytali ponadto o wysokość premii wypłaconych nowemu kierownictwu GUGiK. Tomasz Żuchowski informuje, że średnia wysokość nagród przyznanych osobom zajmującym wyższe stanowiska w służbie cywilnej w Urzędzie w okresie od początku sierpnia do grudnia 2016 r. wyniosła 18 800 zł brutto na etat. „Wysokość przyznanych nagród wynikała z oszczędności spowodowanych długotrwałymi absencjami pracowników, brakiem rozstrzygnięcia konkursów na nieobsadzonych wakatach oraz brakiem przyznania nagród pracownikom Urzędu za I półrocze 2016 r.” – wyjaśnia Tomasz Żuchowski.
Warto w tym miejscu dodać, że my również pytaliśmy GUGiK o wysokość premii i udzielona nam odpowiedź (31 333 zł brutto/etat) mocno różni się od tego, co napisano w odpowiedzi na interpelację. Różnica może wynikać z tego, że Tomasz Żuchowski podał dane dla wyższych stanowisk w służbie cywilnej, czyli nie tylko dyrektorów departamentów, ale także ich zastępców. Odpowiedź GUGiK-u dla naszej redakcji odnosiła się zaś wyłącznie do dyrektorów. Ponadto interpelacja dotyczyła okresu sierpień – grudzień, a w przypadku naszego pytania był do październik – styczeń.
JK
|