Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2017-02-09| Geodezja, Instytucje

MIB o kwalifikacjach dyrektorów w GUGiK i ich premiach

Wiceminister infrastruktury i budownictwa Tomasz Żuchowski odpowiedział na interpelację poselską dotyczącą zeszłorocznej zmiany kadry dyrektorskiej w Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii.


MIB o kwalifikacjach dyrektorów w GUGiK i ich premiach

Posłowie Dorota Niedziela (PO) oraz Jerzy Meysztowicz i Marek Sowa (Nowoczesna) pytali m.in. o wykształcenie i kompetencje zawodowe pełniącej obowiązki głównego geodety kraju Aleksandry Jabłonowskiej oraz nowych dyrektorów departamentów, w tym ich doświadczenie w dziedzinie geodezji i kartografii. Podobnie jak zeszłoroczne odpowiedzi udzielone naszej redakcji przez GUGiK, tak i te wyjaśnienia wydają się dość ogólnikowe. Nie dowiemy się z nich bowiem nic o doświadczeniu tych pracowników w dziedzinie geodezji i kartografii. Jak czytamy w odpowiedzi:
„• Pani Aleksandra Jabłonowska, w Departamencie Prawno-Legislacyjnym, posiadająca dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych. Ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada uprawnienia radcy prawnego. Do dnia 13 stycznia br. Pani Aleksandra Jabłonowska pełniła jednocześnie obowiązki Głównego Geodety Kraju.
• Pani Grażyna Kierznowska, w Departamencie Nadzoru, Kontroli i Organizacji Służby Geodezyjnej i Kartograficznej, posiadająca ponad piętnastoletnie doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych, w tym trzynaście lat na stanowisku kierowniczym. Ukończyła studia na Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie.
• Pan Jan Jakubczyk, w Departamencie Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, posiadający dziewięcioletnie doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej, w tym trzyletnie na stanowisku koordynującym. Ukończył studia na Uniwersytecie Łódzkim.
• Pan Piotr Roze, w Departamencie Informacji o Nieruchomościach, posiadający siedmioletnie doświadczenie zawodowe w jednostce sektora finansów publicznych, w tym rok na stanowisku kierowniczym. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim.
• Pan Adam Zozula, w Departamencie Geodezji, Kartografii i Systemów Informacji Geograficznej, posiadający jedenastoletnie doświadczenie zawodowe, w tym dziewięcioletnie w jednostce sektora finansów publicznych. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim.

Ponadto na dzień 13 stycznia br. w Głównym Urzędzie Geodezji i Kartografii byli zatrudnieni:
• Pan Michał Jasiński jako Dyrektor Generalny Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii, posiadający jedenastoletnie doświadczenie zawodowe w obszarze zamówień publicznych, w tym pięć lat na stanowisku koordynującym w jednostce administracji rządowej. Ukończył studia na Uniwersytecie Warszawskim.
• Pan Andrzej Kasprowicz jako Zastępca Dyrektora w Departamencie Informatyzacji i Rozwoju Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, posiadający pięcioletnie doświadczenie zawodowe w obszarach związanych z systemami informatycznymi. Ukończył studia na Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie.
• Pan Adrian Przepiórka jako doradca GGK, posiadający trzyletnie doświadczenie zawodowe w jednostce sektora finansów publicznych. Ukończył studia na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studia podyplomowe z zakresu zamówień publicznych na Akademii Leona Koźmińskiego.”

Jak podkreśla Tomasz Żuchowski, osoby te posiadają doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych, co stanowi niewątpliwy atut w pracy w ramach administracji publicznej, w szczególności w obszarze zamówień publicznych. Ma to jego zdaniem szczególne znaczenie w kontekście liczby prowadzonych przez GUGiK projektów, w tym także realizowanych ze środków unijnych. „Należy również podkreślić fakt, że opisywane w interpelacji zmiany kadrowe dotyczyły wyłącznie niektórych stanowisk dyrektorskich, a pracownicy bezpośrednio zaangażowani w merytoryczne prowadzenie spraw w poszczególnych komórkach organizacyjnych kontynuują pracę na dotychczasowych warunkach” – wyjaśnia wiceminister.

W interpelacji posłowie pytali ponadto o wysokość premii wypłaconych nowemu kierownictwu GUGiK. Tomasz Żuchowski informuje, że średnia wysokość nagród przyznanych osobom zajmującym wyższe stanowiska w służbie cywilnej w Urzędzie w okresie od początku sierpnia do grudnia 2016 r. wyniosła 18 800 zł brutto na etat. „Wysokość przyznanych nagród wynikała z oszczędności spowodowanych długotrwałymi absencjami pracowników, brakiem rozstrzygnięcia konkursów na nieobsadzonych wakatach oraz brakiem przyznania nagród pracownikom Urzędu za I półrocze 2016 r.” – wyjaśnia Tomasz Żuchowski.

Warto w tym miejscu dodać, że my również pytaliśmy GUGiK o wysokość premii i udzielona nam odpowiedź (31 333 zł brutto/etat) mocno różni się od tego, co napisano w odpowiedzi na interpelację. Różnica może wynikać z tego, że Tomasz Żuchowski podał dane dla wyższych stanowisk w służbie cywilnej, czyli nie tylko dyrektorów departamentów, ale także ich zastępców. Odpowiedź GUGiK-u dla naszej redakcji odnosiła się zaś wyłącznie do dyrektorów. Ponadto interpelacja dotyczyła okresu sierpień – grudzień, a w przypadku naszego pytania był do październik – styczeń.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Formy rachunkowe i biografia prof. Hausbrandta
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS