|2017-01-17|
Ludzie
Kolejny spadek popularności Zumi
Należący do Onetu portal lokalizacyjny Zumi w okresie od września do grudnia 2016 r. stracił ponad pół miliona użytkowników. Wciąż jednak pozostaje drugim najpopularniejszym serwisem mapowym w kraju – wynika z najnowszej edycji rankingu polskiego internetu Megapanel.
We wrześniu, gdy ostatnim razem przyglądaliśmy się wynikom tego zestawienia, z Zumi korzystało 16,6% Polaków z dostępem do sieci, z kolei do grudnia udział ten stopniał do 12,9%. Dodajmy, że w okresach największej popularności portal ten przyciągał nawet ponad 1/5 internautów.
Zauważalny odpływ użytkowników zanotowały również serwisy Mapy Google oraz JakDojade.pl (do wyszukiwania połączeń komunikacji publicznej). W okresie od września do grudnia ich udział w rynku portali mapowych spadł w ich przypadku odpowiednio z 36,8 do 33,8% oraz z 6,2 do 4,6%.
Badanie Gemius/PBI, realni użytkownicy, n= 140 447, grudzień 2016 r., inne zmienne uwzględnione w analizie: zasięg

JK
|