|2016-06-17|
GIS
Geomarketing Forum 2016: jak uzyskać czytelne wskazówki biznesowe?
Które miejsce wybrać na lokalizację sklepu czy galerii handlowej? Jak sprawdzić rozmieszczenie twoich obecnych i potencjalnych klientów (biorąc pod uwagę takie elementy, jak m.in. wiek, płeć czy zasobność portfela)? Gdzie kierować działania promocyjne? Odpowiedzi na te i inne pytania padną podczas kolejnej edycji Geomarketing Forum 2016, które odbędzie się 25 października w Warszawie.
Szacuje się, że 80% wszystkich informacji posiada aspekt przestrzenny, zwłaszcza tych, z którymi do czynienia na co dzień mają przedsiębiorstwa. Od adresów klientów i grup docelowych, przez rozmieszczenie konkurencji i ważnych z punktu widzenia danej firmy obiektów (uczelnie, dworce, lotniska, strefy rozrywki itd.), po potencjalny zasięg czy strefy dojazdu naszych odbiorców – w każdym z tych elementów lokalizacja jest nie tylko pomocna, ale wręcz kluczowa do analizy obecnych i planowania przyszłych działań.
Na potrzeby związane z czynnikiem przestrzennym odpowiadają rozwiązania geomarketingowe bazujące na technologiach GIS. Systemy klasy GIS pozwalają połączyć w spójną całość kilka elementów: mapę cyfrową, dane przedsiębiorstwa, dane o rynku oraz socjodemograficzne. W efekcie z kilku często niewiele mówiących informacji, po nałożeniu ich na siebie uzyskujemy zupełnie nową perspektywę i unikalną wiedzę. Często zaobserwować można zjawiska i trendy, których wcześniej nie sposób było dostrzec. Zwłaszcza, że wyniki analiz geomarketingowych przedstawiane są w atrakcyjnej i łatwo przyswajalnej postaci: kolorowych map, grafów, wykresów i tabel.
– Nie bez powodu „geomarketing” stał się jednym z najbardziej popularnych trendów ostatnich lat – wyjaśnia Paweł Kacperek, organizator Geomarketing Forum. – Dodać należy, że pomogły mu w tym inne, zbieżne z nim trendy w postaci mobility, big data czy IoT. Od kilku już lat obserwujemy z bliska branżę i widzimy jej dynamiczny rozwój w ostatnim czasie. Jedną z najciekawszych zmian są zwiększające się zasoby, którymi można zasilić rozwiązania geomarketingowe. To już nie tylko adresy, ale też ogromne bazy danych pochodzące z urządzeń mobilnych czy dotyczące naszych zachowań w sieci. Centra handlowe poprzez umieszczanie odpowiednich sensorów są w stanie powiedzieć, skąd przyszedł klient, który odwiedził dany sklep i gdzie poszedł dalej. Przy odpowiedniej analizie tego typu wiedza jest bezcenna. Pozwala głębiej zrozumieć klienta i jego potrzeby, a poprzez to zapewnić sobie jego lojalność, lepiej wykorzystać jego potencjał (choćby poprzez cross-selling), pozyskać innych, jemu podobnych klientów i w efekcie zwiększyć przychody – dodaje Paweł Kacperek.
Tegoroczna, trzecia już edycja Geomarketing Forum odbędzie się 25 października w Warszawie. Podczas konferencji zaprezentowane zostaną m.in. rodzaje narzędzi, metody wykorzystania usług geomarketingowych i możliwości oferowane przez analizę odpowiednich danych. Zaproszeni eksperci opowiedzą, jak umiejętnie planować kampanie reklamowe, monetyzować dane, zarządzać działami planowania i sprzedaży czy optymalizować działania związane z obsługą klientów.
Partnerami tegorocznej edycji Geomarketing Forum są: Data Wise, PwC i WIGeoGIS.
Źródło: ASCG PR
|