|2016-06-02|
GIS, Mapy, Firma, Software
Aplikacja Globemy pomoże lokalizować pracowników
Rodzina autorskich rozwiązań warszawskiej firmy Globema opartych na Mapach Google powiększyła się o prostą i łatwą w obsłudze aplikację GeoTeamManager wykorzystywaną do zarządzania pracą w terenie. Najmłodsze narzędzie z przedrostkiem „Geo” w nazwie wspomaga zarówno dysponentów, jak i pracowników terenowych w zakresie planowania, monitorowania, raportowania oraz realizacji zadań.
GeoTeamManager składa się z dwóch komponentów – aplikacji webowej dla szeroko rozumianych dysponentów oraz aplikacji mobilnej przeznaczonej dla pracowników terenowych. Obydwa komponenty wykorzystują podkłady oraz serwisy Google Maps.
Dysponent może w łatwy sposób tworzyć oraz przydzielać na Google Maps zadania grupom terenowym. Jest także informowany w czasie rzeczywistym o statusie wykonywanych zadań (Zaakceptowane/Odrzucone, W drodze, Rozpoczęte, Wykonane/Niewykonane). Dodatkowo monitoruje status pracowników terenowych (Zalogowany, Wylogowany, Offline, W drodze, Pracuje) oraz ich pozycję, z możliwością zbadania lokalizacji przy użyciu np. zdjęć panoramicznych Street View.
Po zakończeniu pracy grupy terenowej dysponent ma możliwość analizy czasu pracy oraz zadań wykonanych przez poszczególnych pracowników. Może także przeanalizować marszrutę pracownika względem lokalizacji zadań oraz na bieżąco reagować na wszelkiego rodzaju sytuacje awaryjne.
Drugi komponent aplikacji GeoTeamManager to prosta w obsłudze aplikacja mobilna, dzięki której pracownik widzi na bieżąco aktualizowaną listę przydzielonych mu zadań wraz z ich charakterystyką, załączoną dokumentacją oraz lokalizacją na Google Maps. W razie potrzeby pracownik może także skorzystać z nawigacji. Dodatkowo jest on na bieżąco informowany o wszelkich zmianach dokonywanych przez dysponenta. Zmiany wprowadzone przez pracowników terenowych również są automatycznie przesyłane do dysponenta.
Po ukończeniu prac użytkownik aplikacji raportuje, ile czasu poświęcił na dane zadanie (z podziałem na dojazd oraz samą pracę). W podsumowaniu realizacji zadania pracownik może wprowadzać notatki oraz załączniki (na przykład zdjęcia). W przypadku utraty zasięgu sieci komórkowej wszystkie zmiany zapisywane są automatycznie, a w momencie odzyskania zasięgu następuje synchronizacja.
Źródło: Globema
|