Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2016-04-22| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Firma

Silos w chmurze punktów

Skanowanie laserowe pozwala usprawnić funkcjonowanie nawet tak nietypowych obiektów jak silos na trociny – udowodnił to projekt zrealizowany niedawno dla jednego z krajowych klientów przez firmę scan3D z Gdyni.


Silos w chmurze punktów

Pierwsza część zrealizowanego przez tę firmę projektu zakładała wykonanie inteligentnych modeli 3D silosów, a także znajdujących się na nich cyklonów, pomp oraz konstrukcji usztywniających. Następny etap wymagał wzmocnienia konstrukcji oraz implementacji wskazanych przez zamawiającego klap przeciwwybuchowych na silosach i cyklonach. Produktem końcowym było wydanie dokumentacji wykonawczej.

Jak wyjaśnia Szymon Bloch z firmy scan3D, wykonanie tych prac tradycyjnymi metodami pomiarowymi zajęłoby dużo czasu i byłoby obarczone sporym błędem. Dzięki wykorzystaniu skanowania laserowego pomiar trwał jeden dzień. Finalna chmura punktów składała się z 60 stanowisk, obejmując również tereny wokół silosów.

Dzięki skanerowi Faro Focus x130 oraz zastosowaniu punktów kontrolnych uzyskano bardzo wysoką dokładność opracowania (3 mm) potwierdzoną raportami. Oprócz opracowania chmury punktów wykonano również prezentację WebShare. Umożliwia ona wyświetlanie chmury punktów w postaci panoramicznych widoków. Jest to przydatne narzędzie do wykonywania dodatkowych pomiarów oraz odczytów współrzędnych.

– Skaning laserowy znacząco ułatwił i skrócił czas aktualizacji dokumentacji silosów, wykonanie prób ciśnieniowych oraz zaprojektowanie klap przeciwwybuchowych oraz wzmocnień konstrukcji – podsumowuje Szymon Bloch. Wśród korzyści wykorzystania skanera wymienia: nieporównywalną z inną technologią szybkość pracy oraz niewstrzymywanie na czas pomiarów produkcji i innych działań prowadzonych na obiekcie. Technologia pozwoliła ponadto opracować inteligentny model 3D (a więc zawierający nie tylko geometrię, ale również informacje o właściwościach użytego materiału). Umożliwił on np. przeprowadzenie cyfrowych prób ciśnieniowych w celu uniknięcia późniejszych poważnych napraw i przestoju w produkcji, a także zaprojektowanie klap przeciwwybuchowych, tak aby uniknąć kolizji z sąsiadującą infrastrukturą.

Źródło: Scan3D


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Sztuczna inteligencja kartuje drogi
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS