|2016-03-03|
GIS, Firma
Esri Polska uruchamia arcanagis.pl
Firma Esri Polska uruchomiła serwis internetowy arcanagis.pl poświęcony tematyce szeroko rozumianej informacji przestrzennej. Główną rolą portalu jest edukacja w zakresie wykorzystania danych przestrzennych w takich obszarach, jak infrastruktura, środowisko, administracja czy biznes.
Pod kątem merytorycznym serwis koncentruje się na prezentacji trendów i rozwiązań technologicznych w obszarze wykorzystania „geografii” w codziennej pracy i nie tylko. Na stronach arcanagis.pl przeczytamy między innymi o tym, jak skorzystać z geoportalu, aby znaleźć najlepsze miejsce do zamieszkania, dowiemy się, jak wykorzystać przestrzenny wymiar danych, aby usprawnić działanie sklepu i sprawdzimy, kiedy miasto jest inteligentne. Treści skierowane są zarówno do specjalistów z branży GIS, geologii i geodezji, ale także do pasjonatów nowoczesnych technologii i osób, które są po prostu ciekawe świata.
– Nowy serwis jest cyfrową kontynuacją magazynu Arcana GIS, który był wydawany formie kwartalnika przez ostatnie 5 lat. Czasopismo było w pełni poświęcone wykorzystaniu technologii GIS i stanowiło cenne źródło informacji w zakresie wykorzystania „geografii” w pracy i codziennym życiu. Decyzja o przeniesieniu magazynu do wersji elektronicznej wynikała ze stale rosnącego grona odbiorców i potrzeby większej interakcji z czytelnikami, ale także z możliwości szybszej publikacji aktualnych informacji – mówi Małgorzata Grzywacz z firmy Esri Polska.
Architektura serwisu zakłada podział tematyczny na najważniejsze branże, w których wykorzystuje się potęgę informacji przestrzennej. Są to: administracja, bezpieczeństwo, środowisko, transport, edukacja, biznes, infrastruktura i telekomunikacja oraz turystyka i rekreacja. Każda z sekcji otrzymała swój unikalny kolor, który identyfikuje treści z danej kategorii. Budowa serwisu została oparta na strukturze kafelków, co w połączeniu z kolorami poszczególnych sekcji ułatwia nawigację i pozwala na szybkie przeglądanie zawartości.
Serwis arcanagis.pl oferuje dwa rodzaje treści. Pierwszy to artykuły otwarte dla wszystkich czytelników i te stanowią przeważającą część wszystkich materiałów. Drugi rodzaj to treści o charakterze premium, które są dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
– Budowa serwisu oparta jest o najnowsze trendy w tworzeniu stron www. Oprócz struktury kafelkowej postawiliśmy również na wykorzystanie dużych zdjęć, które szybko przykuwają uwagę odwiedzającego. Naszym głównym celem było jak najlepsze prezentowanie zamieszczonych treści, które są siłą serwisu – mówi Karolina Gruca, senior account manager z agencji GoldenSubmarine. Wyzwaniem było oddanie ducha papierowego wydania magazynu Arcana GIS, które miało duże grono stałych czytelników. Udało się to nam między innymi dzięki zaprojektowaniu nowego logo serwisu, które nawiązuje do warstw mapowych, a także dzięki zastosowaniu podziału na kategorie funkcjonujące uprzednio w magazynie, takie jak technologia, trendy czy dobre praktyki – dodaje Gruca.
Źródło: Esri Polska
|