Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2016-02-26| GIS, Teledetekcja, Sprzęt, Software

Nowe oprogramowanie podkręca możliwości kamery A3

Dzięki aktualizacji oprogramowania LightSpeed do przetwarzania zdjęć lotniczych kamera lotnicza A3 pozwoli generować znacznie gęstszą chmurę punktów niż lotniczy skaner laserowy – twierdzi producent obu tych rozwiązań, izraelska firma VisionMap.


Nowe oprogramowanie podkręca możliwości kamery A3

Aplikacja LightSpeed przeznaczona jest do obróbki zdjęć pozyskanych przez kamerę VisionMap A3 – urządzenie to wyróżniają ruchome obiektywy pozwalające znacznie zwiększyć produktywność misji fotolotniczych. W wersji 4.0 tego oprogramowania zastosowano nowe algorytmy przetwarzające zdjęcia lotnicze do postaci chmury punktów. Jak chwali się producent, z wykorzystaniem kamery A3 Egde (to najwyższy model w serii A3) możliwe jest uzyskanie nawet 2-3 razy gęstszej chmury niż w przypadku lotniczych skanerów laserowych.

LightSpeed 4.0 w wersji beta testowała m.in. amerykańska firma AAM. – Wykorzystaliśmy LightSpeed do opracowania gęstego numerycznego modelu pokrycia terenu dla dość wymagającego obszaru o powierzchni 224 km kw. Wyniki zrobiły na nas wrażenie. Cały proces tworzenia NMPT przebiegał szybko i automatycznie, a jakość wynikowego opracowania była bardzo wysoka i nie wymagała dodatkowego ręcznego filtrowania – wyjaśnia Grenville Nicholson z firmy AAM.

Źródło: VisionMap, JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Uber "naprawia" GPS w miastach
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama