Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2016-02-22| GNSS, Mapy, Firma

Nawigacja coraz popularniejsza w sporcie

Zarówno Garmin, jak i TomTom notują spadek sprzedaży produktów samochodowych i wzrost w przypadku rozwiązań dla sportowców – wynika z najnowszych raportów finansowych opublikowanych przez obie korporacje.


Nawigacja coraz popularniejsza w sporcie <br />
Nowość Garmina: wyświetlacz Varia Vision
Nowość Garmina: wyświetlacz Varia Vision

Przychody holenderskiego TomToma wzrosły w IV kw. 2015 r. o 9% do 282 mln euro. W ujęciu rocznym wartość sprzedaży wyniosła natomiast 1,007 mld euro, co oznacza poprawę o 6%. Jak podkreśla prezes spółki Harold Goddijn, to pierwszy wzrost przychodów tego przedsiębiorstwa od 5 lat.

W podziale na rynki największe wzrosty w ubiegłym roku wygenerowały segmenty: Licensing (o 27% do 142 mln euro), Telematics (o 22% do 26 mln euro) oraz Consumer (o 1% do 551 mln euro). W tym ostatnim przypadku firma zauważa spory wzrost zainteresowania produktami sportowymi. Natomiast w przypadku rozwiązań samochodowych nastąpił nieznaczny (o 3%) spadek przychodów do poziomu 106 mln euro.

Wprawdzie w IV kwartale przychody amerykańskiego Garmina spadły o 3% (do 781 mln dol.), to jednak firma jest zadowolona ze swoich wyników, podkreślając, że udało jej się zwiększyć sprzedaż w czterech z pięciu segmentów (Fitness, Outdoor, Aviation oraz Marine). Dodajmy, że najbardziej (odpowiednio o 14% i 12%) zwiększyła się sprzedaż rozwiązań dla sportowców oraz lotników. Podobnie jak w przypadku TomToma, spadek sprzedaży (aż o 1/5) zanotowano w segmencie samochodowym.

W ujęciu rocznym przychody korporacji wyniosły 2,87 mld dol., co oznacza spadek o 2%. Najwięcej sprzedaży (1,048 mln dol.) jak zwykle wygenerowały produkty samochodowe, choć wartość ta skurczyła się aż o 15%. Z kolei rozwiązania sportowe przyniosły 662 mln dol. przychodów, a więc o 16% więcej niż rok wcześniej. Zysk netto Garmina wzrósł zaś z 364 do 456 mln dol.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
GEODETA testuje: ContextCapture
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS