|2016-02-18|
Geodezja, GIS, Sprzęt, Firma, Software
Zyski i przychody Hexagonu rosną
W 2015 roku przychody szwedzkiej grupy Hexagon (do której należą takie marki, jak: Leica Geosystems, Intergraph, GeoMax czy Erdas) wzrosły o 5% do 3,0 mld euro.
Plecak do mobilnych pomiarów Leica Pegasus
|
|
|
|
|
|
Ponad 1,5 mld tej kwoty wygenerował rynek rozwiązań geoprzestrzennych. To o 14% więcej niż rok wcześniej. Znacznie poprawił się również zysk Hexagonu – w zeszłym roku wyniósł 505 mln euro netto, co oznacza wzrost o niemal 100 mln euro.
Dobrze prezentują się również wyniki za IV kwartał 2015 r. Przychody wzrosły o 10% do 815 mln euro, a zyski osiągnęły 155 mln euro (132 mln euro rok wcześniej).
– Mimo zamieszania na rynku ropy naftowej to jest nasz najlepszy kwartał oraz rok. Choć wzrost organiczny na poziomie 3% jest niższy niż w poprzednich kwartałach, udało nam się osiągnąć rekordową marżę (24%) – mówi prezes zarządu Hexagonu Ola Rollen. – Słaba kondycja rynku ropy naftowej wpłynęła na sprzedaż segmentu przemysłowego przede wszystkim w obu Amerykach, ale już np. w Europie i Azji zanotowaliśmy wzrosty. Z kolei wyniki finansowe dla segmentu geoprzestrzennego wprawdzie pogorszyły się w Chinach, ale za to osiągnęły przyzwoity wzrost w Europie oraz Ameryce Północnej – dodaje. Mimo niepewnych prognoz makroekonomicznych na 2016 rok Ola Rollen jest pewny, że firmie uda się zachować wzrost – zarówno organiczny, jak i poprzez przejęcia.
JK
|