Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2016-01-29| Geodezja, Teledetekcja, Firma

Nowoczesne technologie zawitają na budowę S8

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z firmą Skanska umowę o wartości 335 mln zł na budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku Wyszków – węzeł „Poręba”. Wykonawca zapowiada wykorzystanie nowoczesnych technologii pomiarowych.


Nowoczesne technologie zawitają na budowę S8

– Zastosujemy systemy sterowania maszyn 3D wyposażonych w numeryczne modele 3D realizowanego projektu – mówi kierownik projektu Piotr Stępień. – Na pełną kompatybilność pracy z modelami 3D pozwoli nam zastosowanie najnowszych instrumentów geodezyjnych: do obmiarów robót ziemnych w celu sporządzania cyklicznych bilansów robót wykorzystamy drona, natomiast skaning laserowy (również mobilny) posłuży do cząstkowych oraz końcowej inwentaryzacji elementów budowy – wyjaśnia kierownik projektu. – Do mobilnej pracy z dokumentami posłużą nam z kolei tablety IPAD z zainstalowanym programem PLANGRID – dodaje.

Jak informuje Geoforum.pl specjalista ds. komunikacji zewnętrznej w firmie Skanska Anna Strożek, zarówno mobilny skaning laserowy, jak i pomiary za pomocą drona nie będą podzlecane, ale wykonywane własnymi siłami spółki.

Skanska zapowiada ponadto wykorzystanie modelowania informacji o budynkach (BIM). Ma to mieć wpływ na efektywne wykorzystanie zasobów w ramach projektu oraz zapewnić lepsze przygotowanie oraz koordynację prac w trakcie realizacji inwestycji.

rys. GDDKiA

Prace przy rozbudowie drogi krajowej nr 8 do standardu drogi ekspresowej potrwają do lipca 2018 r. To jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w woj. mazowieckim i największy kontrakt realizowany obecnie przez firmę Skanska. Nowy odcinek będzie posiadał dwie jezdnie o szerokości 10,5 m każda, pas dzielący o szerokości 10 m oraz pobocza nieutwardzone o szerokości 1,25 m każde. Jezdnie będą posiadać po dwa pasy ruchu i po jednym pasie awaryjnym.

Do wykonania nawierzchni Skanska zużyje 75 298 m sześc. betonu cementowego. Roboty mostowe pochłoną 4 095 000 kg stali zbrojeniowej, 34 000 m sześc. betonu. Wzdłuż drogi firma wykona 3 560 m kw. ekranów akustycznych.

– W ramach robót drogowych wykonamy blisko 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8, drogi dojazdowe, trzy węzły drogowe: „Trzcianka”, „Knurowiec”, „Poręba” wraz z drogami dojazdowymi, skrzyżowania, dwa punkty kontroli pojazdów, chodniki, zjazdy, zatoki autobusowe, system odwodnienia powierzchniowego i wgłębnego oraz przepusty drogowe, także te pełniące funkcje przejść dla zwierząt – wymienia Wojciech Chojecki, kierownik budowy w firmie Skanska. – Ponadto rozbudujemy drogi i przebudujemy ciągi komunikacyjne krzyżujące się z nową inwestycją. Zakres prac obejmie też rekultywację terenu w miejscu rozbiórek istniejących dróg – dodaje.

Źródło: Skanska, JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Kolorowe wideo z orbity
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS