wiadomościksięgarniaMiesięcznik GEODETAreklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2016-01-29| Geodezja, Teledetekcja, Firma

Nowoczesne technologie zawitają na budowę S8

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z firmą Skanska umowę o wartości 335 mln zł na budowę drogi ekspresowej S8 na odcinku Wyszków – węzeł „Poręba”. Wykonawca zapowiada wykorzystanie nowoczesnych technologii pomiarowych.


Nowoczesne technologie zawitają na budowę S8

– Zastosujemy systemy sterowania maszyn 3D wyposażonych w numeryczne modele 3D realizowanego projektu – mówi kierownik projektu Piotr Stępień. – Na pełną kompatybilność pracy z modelami 3D pozwoli nam zastosowanie najnowszych instrumentów geodezyjnych: do obmiarów robót ziemnych w celu sporządzania cyklicznych bilansów robót wykorzystamy drona, natomiast skaning laserowy (również mobilny) posłuży do cząstkowych oraz końcowej inwentaryzacji elementów budowy – wyjaśnia kierownik projektu. – Do mobilnej pracy z dokumentami posłużą nam z kolei tablety IPAD z zainstalowanym programem PLANGRID – dodaje.

Jak informuje Geoforum.pl specjalista ds. komunikacji zewnętrznej w firmie Skanska Anna Strożek, zarówno mobilny skaning laserowy, jak i pomiary za pomocą drona nie będą podzlecane, ale wykonywane własnymi siłami spółki.

Skanska zapowiada ponadto wykorzystanie modelowania informacji o budynkach (BIM). Ma to mieć wpływ na efektywne wykorzystanie zasobów w ramach projektu oraz zapewnić lepsze przygotowanie oraz koordynację prac w trakcie realizacji inwestycji.

rys. GDDKiA

Prace przy rozbudowie drogi krajowej nr 8 do standardu drogi ekspresowej potrwają do lipca 2018 r. To jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w woj. mazowieckim i największy kontrakt realizowany obecnie przez firmę Skanska. Nowy odcinek będzie posiadał dwie jezdnie o szerokości 10,5 m każda, pas dzielący o szerokości 10 m oraz pobocza nieutwardzone o szerokości 1,25 m każde. Jezdnie będą posiadać po dwa pasy ruchu i po jednym pasie awaryjnym.

Do wykonania nawierzchni Skanska zużyje 75 298 m sześc. betonu cementowego. Roboty mostowe pochłoną 4 095 000 kg stali zbrojeniowej, 34 000 m sześc. betonu. Wzdłuż drogi firma wykona 3 560 m kw. ekranów akustycznych.

– W ramach robót drogowych wykonamy blisko 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8, drogi dojazdowe, trzy węzły drogowe: „Trzcianka”, „Knurowiec”, „Poręba” wraz z drogami dojazdowymi, skrzyżowania, dwa punkty kontroli pojazdów, chodniki, zjazdy, zatoki autobusowe, system odwodnienia powierzchniowego i wgłębnego oraz przepusty drogowe, także te pełniące funkcje przejść dla zwierząt – wymienia Wojciech Chojecki, kierownik budowy w firmie Skanska. – Ponadto rozbudujemy drogi i przebudujemy ciągi komunikacyjne krzyżujące się z nową inwestycją. Zakres prac obejmie też rekultywację terenu w miejscu rozbiórek istniejących dróg – dodaje.

Źródło: Skanska, JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
drogówka Myślę, że zmienia się to podejście do geodety jak do kelnera. Wykonawca dzisiaj powinien mieć maszyny obsługujące modele(roboty ziemne). Jeśli chodzi o warstwy niebitumiczne to ATS dzisiaj to standard i operator powinien bez palików kontrolnych sobie poradzić(jak nie umie zrobić prawidłowego wcięcia, czy przekracza odległość dopuszczalna do osiągniecia -1cm H i - 5cm XY to out-> to geodeci mają go akceptować). Masy -> są już systemy chyba Topcona do położenia bez szpilek. W negocjacjach z głównym wykonawcą trzeba uwzględniać czy sprzęt na budowie umożliwia to czy nie, a gdy trzeba klasycznie pukać lasy pali to podwójna stawka. Na obiekty studenciaka raczej nikt nie puści. Do geodetów-> nie zmieniajcie zawodu tylko ruszcie się w delegację.
 4 
 2 
odpowiedz zgłoś
były Toteż szlag mnie trafia, kiedy pokazują kolejnego profesorka który się habilitował lub jak się jakiś wypowaiada i wciska kit młodym ludziom o elitarności zawodu geodety. Tacy ludzie powinni ponieść konsekwencje prawne swoich poczynań gdyż dla osiągnięcia własnych korzyści przekazują studentom i kandydatom na studentów nierealny obraz rzeczywistości. A to jest karalne.
 1 
 9 
odpowiedz zgłoś
były to prawda geodeci na budowie to najniżej opłacana profesja oprócz ciecia/ochroniarza (nie uwłaczając nikomu. Różnica jest taka, że cieć siedzi na #$%!!ie w ogrzewanej budce i wzdycha z nudów. W tym czasie geodeci zapierdzielają jak psy w rosyjskim łagrze na deszczu (w przeciwdeszczówkach) błocie (w gumowilcach) w śniegu na mrozie lub lato z poparzonym ryjem. Dodatkowo często firmy geodezyjne na budowie dróg oszczędzają na kwaterach, tetoż ci geodeci (elita narodu) śpi po kilkunastu jeden na drugim w jednym śmierdzącym mieszkaniu (co by się nadawało jedynie do zgłoszenia do programu prowadzonego przez Panią Jaworowicz). Na szczęście rzuciłem już ten syf zwany geodezją i muszę przyznać, że parę lat pracy po studiach w zawodzie geodety było upodleniem. A okres razem ze studiami straconym czasem.
 1 
 11 
odpowiedz zgłoś
Firmy obsługujące geodezyjnie budowy dróg to metaforycznie miejsca kaźni dla studenciaków.
 1 
 12 
odpowiedz zgłoś
@student @student jak można szanować studenta geodezji? Jest to najsłabiej opłacany najbardziej pogardzany pracownik na budowie np. takiej drogi klasy S. Słabiej opłacani są tylko ochroniarze i ludzie od otwierania szlabanu na budowie. Bonzowie geodezyjni mogą spokojnie konkurować w przetargach bo wiedzą że znajdą się frajerzy którzy będą pracować za miskę ryżu. Nie wspominając o takich atrakcjach jak niepłatne nadgodziny, praca w weekendy, tankowanie samochodu firmowego z własnej kasy, jazda w pracy prywatnym samochodem. Normalny człowiek zgodził by się na taki wyzysk? "Tylko idiota albo złodziej".
 14 
odpowiedz zgłoś
Dlaczego obrażacie studentów takim określeniem?
 9 
odpowiedz zgłoś
@geodurniu a ty już jesteś po autopsji?
 11 
 2 
odpowiedz zgłoś
I tu się mylisz właśnie studenciaki są idealne do takich zadań. "Prawdziwemu nadzorowi" stary geodeta rady nie dam, studenci zrobią to bez problemu. Znam to z autopsji.
 1 
 12 
odpowiedz zgłoś
to juz nie te czasy Jak będzie nadzór prawdziwy, studenciaki nie dadzą rady.
 8 
 3 
odpowiedz zgłoś
Współczuję studenciakom którzy odwalą za frajer ten kontrakt.
 1 
 16 
odpowiedz zgłoś
10 komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Skanery laserowe pomagają kręcić "Grę o tron"
czy wiesz, że...
© 2005-2021 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
egeodeta24@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS