Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2015-10-30| GIS, Mapy, Imprezy

Informacja przestrzenna zrewolucjonizuje biznes

Jak wygrać wybory dzięki usługom lokalizacyjnym? Jak poznać klienta? Jak dobrać najlepszą lokalizację placówki? Jak zwiększyć sprzedaż i zyski? Odpowiedzi na te pytania padły podczas II edycji konferencji Geomarketing Forum, która odbyła się 28 października w Warszawie.


Informacja przestrzenna zrewolucjonizuje biznes
Geomarketing Forum to największe w Polsce wydarzenie poświęcone branży geomarketingowej, podczas którego co roku spotykają się dwie grupy: dostawcy rozwiązań i narzędzi geomarketingowych oraz ich klienci. W tegorocznym wydarzeniu zorganizowanym przez redakcję Connected Life Magazine wzięli udział przedstawiciele m.in. branż: telekomunikacyjnej, retail, ubezpieczeniowej, bankowej, motoryzacyjnej, analitycznej czy GIS. Nie zabrakło również reprezentantów administracji publicznej oraz środowisk naukowych z Polski i zagranicy.

Ogromne zainteresowanie wzbudziła prelekcja Marka Turlejskiego z firmy DataWise poświęcona temu, jak nowe dane i technologie zmieniają biznes i gospodarkę. Zwrócił on uwagę, że firmy korzystające z narzędzi geoanalitycznych są „jak żołnierze wyposażeni w najnowszą broń i środki łączności – mają przewagę nad przeciwnikami, czyli konkurencją”. Wskazał także obszary, w których zastosowanie informacji przestrzennej może zrewolucjonizować prowadzone działania. Są nimi: ubezpieczenia oparte o telematykę (dane o stylu jazdy kierowców), analiza nasilenia ruchu w centrach handlowych, definiowanie stref aktywności klientów w oparciu o dane dotyczące płatności elektronicznych, analiza tego, co dzieje się w placówkach handlowo-usługowych, geotargetowana reklama interaktywna i analityczne modelowanie potencjału placówek.

Jarosław Giero z WIGeoGIS i Piotr Polak z firmy Kaufland przedstawili sposób wykorzystania informacji przestrzennych w tworzeniu sieci handlowej i planowaniu jej rozwoju. Ich zdaniem posługiwanie się narzędziami GIS, ma realne szanse wpłynąć na optymalizację działań reklamowych, prowadzenie i analizę badań rynkowych oraz sprzedaż produktów i usług, a także określanie obszaru pozyskiwania klientów.

O tym, jak Direct Mail może gruntownie odmienić oblicze marketingu bezpośredniego, przekonywała Renata Goss- Nowak z Poczty Polskiej. Jej zdaniem w prowadzeniu komunikacji reklamowej usługa polegająca na wysyłce materiałów drukowanych ma obiecujące perspektywy, gdyż tak zaprezentowane treści wzbudzają większe zaufanie, o ile są ściśle dostosowane do odbiorcy. Direct Mail cieszy się ogromną popularnością w Belgii, Wielkiej Brytanii oraz w USA i ma szansę podbić polski rynek.

Eliza Bielińska-Michalczyk i Krzysztof Sakierski z PwC Polska zwrócili uwagę na to, jak ogromne znaczenie w analizach potencjału firmy lub przedsięwzięcia mają scenariusze rozwoju wykorzystujące dane przestrzenne. Podkreślili, że na otoczenie biznesowe placówek składają się nie tylko generatory ruchu, ale też informacje o zachowaniu i stylu życia konsumentów. Sama zaś geoanalityka to według nich dziedzina, która ciągle ewoluuje w kierunku modeli symulujących rozwój otoczenia konkurencyjnego z uwzględnieniem danych dotyczących przyszłości.

W świetle najnowszych wydarzeń na polskiej scenie politycznej ogromnym zainteresowaniem cieszyła się prelekcja Jarosława Flisa, znanego socjologa, publicysty i komentatora. Udowodnił on, że gdyby partie i sztaby wyborcze korzystały z narzędzi geonalitycznych, wynik wyborów mógłby wyglądać zupełnie inaczej. Na przykładzie najnowszych danych udostępnionych przez PKW wskazał różnorodne wzorce głosowania i preferencje wyborców, a także możliwe scenariusze z uwzględnieniem metodyki doboru okręgów wyborczych.

„Stosowanie usług lokalizacyjnych zmienia sposób prowadzenia biznesu, przekładając się na jego ekspansję oraz wzrost przychodów osiąganych przez firmy. Geomarketing Forum dostarczyło niezbitych dowodów, że tak właśnie się dzieje. Pozwoliło na wymianę doświadczeń pomiędzy dostawcami usług i rozwiązań klasy GIS oraz ich odbiorcami. Jestem przekonany, że podczas konferencji powstały pomysły na rozwój wielu biznesów. Kolejna edycja Geomarketing Forum odbędzie się w przyszłym roku. Już teraz na nią zapraszam” – mówi Paweł Kacperek, organizator Geomarketing Forum.

Aleksandra Knecht


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Lotnicza chmura punktów w najwyższej rozdzielczości
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS