wiadomościksięgarniaMiesięcznik GEODETAreklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2015-09-30| GIS, Firma, Software

Credit Agricole korzysta z narzędzi geomarketingowych

Esri Polska wraz z firmą WIGeoGIS stworzyły rozwiązanie skierowane do jednostek biznesowych i działów marketingu, które pozwala na przeprowadzanie samodzielnej analizy z uwzględnieniem czynnika lokalizacji.


Credit Agricole korzysta z narzędzi geomarketingowych

Właściwa interpretacja informacji ma niebagatelne znaczenie w podejmowaniu decyzji marketingowych, sprzedażowych czy związanych z obsługą klienta. Sposobem na poznanie pełnego znaczenia posiadanych danych jest dodanie do nich wymiaru przestrzennego. Według badań firmy analitycznej Ventana Research 74% użytkowników biznesowych przyznało, że lokalizacja w biznesie jest ważna lub bardzo ważna z punktu widzenia podejmowania decyzji i lepszej produktywności zespołów.

Analizy biznesowe w wymiarze geograficznym
Analizy geomarketingowe powiązane są z obszarami działania organizacji, takimi jak sprzedaż, dystrybucja, marketing, controlling czy rozwój. Dzięki odwzorowaniu na mapie elementów, takich jak lokalizacja placówek, sieć drogowa czy dane demograficzne możemy zbadać atrakcyjność punktów sprzedaży, prześledzić działania konkurencji, zaplanować dystrybucję towarów czy kampanii reklamowych. Rozwiązanie może być wykorzystane na przykład przez sklepy do wyznaczania najbardziej optymalnych lokalizacji placówek, tak aby największa liczba mieszkańców miała do nich łatwy dostęp (tzw. catchment area – generowanie stref dojazdu wg czasu i odległości i analizy potencjału).

Narzędzia służące do analiz geomarketingowych pozwalają między innymi na integrację i wizualizację danych biznesowych (CRM, BI, Excel) na mapach, dostęp do danych ekonomicznych i demograficznych, wykonywanie analiz w czasie rzeczywistym i zarządzanie zasobami, takimi jak oddziały czy pracownicy z poziomu aplikacji mapowej.

Analizy geomarketingowe, wykorzystywane są m.in. w Credit Agricole Bank Polska. – Rozwiązania geomarketingowe wsparły przede wszystkim proces decyzyjny Credit Agricole Bank Polska w zakresie tzw. Development Planu, tj. procesu podejmowania decyzji o otwieraniu nowych placówek. Pozwoliły na łatwiejszą identyfikację obszarów potencjalnego rozwoju oraz ocenę istniejącej sieci placówek. Jednym ze strategicznych kroków analitycznych było zgeokodowanie 9 milionów klientów banku Credit Agricole, co było możliwe dzięki komponentowi WIGeoGIS – JoinAddress Server” – mówi Jarek Giero, ekspert z firmy WIGeoGIS.

Dalszy rozwój Location Analytics
– Pakiet narzędzi od Esri Polska i WIGeoGIS to kolejny krok w rozwoju oferty Location Analytics na rynku polskim. Firmy poszukują gotowych rozwiązań, które gwarantują nie tylko dostęp do odpowiednich narzędzi analitycznych, ale także do zbiorów danych dot. ekonomii i demografii. Zintegrowanie gotowych zestawów danych z wewnętrznymi zasobami przedsiębiorstwa w krótkim czasie dostarcza odpowiedzi na pytania, które mogą przesądzić o budowie przewagi konkurencyjnej na rynku. Dodatkową zaletą rozwiązania jest prostota obsługi, która pozwala na korzystanie z narzędzi nie tylko przez specjalistów, ale przez praktycznie każdego pracownika organizacji – mówi Karol Sawicki, dyrektor ds. rynku biznesowego w Esri Polska.

Według badań firmy analitycznej Research and Market wartość światowego rynku rozwiązań location analytics związanych z analizami biznesowymi z wykorzystaniem aspektu lokalizacji wzrośnie z 7,2 miliarda dolarów w roku 2015 do ponad 14 miliardów w roku 2020. Aplikacje typu Location Analytics opierają się na analizie geograficznej w celu poprawy procesów podejmowania decyzji, łącząc technologię zarządzania informacją w przedsiębiorstwie z Business Intelligence oraz systemami informacji przestrzennej (GIS). Pakiet aplikacji pozwala na natychmiastowy dostęp do wyniku analizy z aspektem lokalizacyjnym dla organizacji. Z drugiej strony pracownicy tworzący analizy uzyskują ciągły dostęp do informacji gromadzonych w różnorodnych systemach biznesowych, takich jak systemy wspomagające zarządzanie klasy ERP, rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem CRM, i zarządzania łańcuchem dostaw SCM oraz dane z wewnętrznych baz, internetu i stron WWW.

Źródło: dFusion


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Mobilne skanowanie na Motławie
czy wiesz, że...
© 2005-2021 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
egeodeta24@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS