|2015-09-03|
GNSS, GIS, Mapy, Firma
Świetne prognozy dla usług lokalizacyjnych, gorsze dla mapowych
Do końca tej dekady wartość sprzedaży na rynku usług lokalizacyjnych ma rosnąć w tempie ponad 22% rocznie – przywidują analitycy firmy Berg Insight.
Według jej szacunków w zeszłym roku przychody w tej branży wyniosły 10,4 mld euro, a w 2020 roku mają osiągnąć 34,8 mld euro. Wzrost ten odczują przede wszystkim najwięksi gracze, a więc np. Google, Facebook, Baidu, Tencent, Twitter czy Yahoo. Jak zauważa starszy analityk w Berg Insight André Malm, to właśnie te firmy będą dominować na tym rynku – obecnie generują około 60% przychodów.
Jakie konkretnie usługi lokalizacyjne będą przynosić „kokosy”. W ocenie Berg Insight największym segmentem pod względem liczby użytkowników i drugim pod względem przychodów jest „rozrywka i rozwiązania społecznościowe”. Mniej użytkowników, choć więcej pieniędzy przynoszą natomiast usługi związane z wyszukiwaniem pobliskich obiektów usługowych.
Na trzecim miejscu zarówno pod względem liczby użytkowników, jak i generowanych przychodów uplasował się segment rozwiązań kartograficznych i nawigacyjnych. Jak zauważają analitycy Berg Insight, jest to dział szczególnie trudny dla biznesu, bo choć liczba użytkowników szybko rośnie, to przychody zwiększają się znacznie wolniej. Jest to spowodowane przede wszystkim rosnącą liczbą graczy w tym segmencie, z których wielu oferuje darmowe rozwiązania.
JK
|