Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2015-07-29| Geodezja, Teledetekcja, Firma

Podnoszenie mostu pod kontrolą skanera

W ostatni czwartek (23 lipca) odbyła się widowiskowa operacja umieszczenia konstrukcji nowego mostu kolejowego nad Martwą Wisłą. Prace poprzedziło skanowanie laserowe elementów mostu i terenu budowy.


Podnoszenie mostu pod kontrolą skanera

Konstrukcja o długości 125 metrów dotarła na miejsce na specjalnej barce. Następnie została obrócona, uniesiona i umieszczona na zbudowanych wcześniej przyczółkach. By przeanalizować, czy podczas tych operacji nie wystąpią żadne kolizje, zlecono przeprowadzenie skaningu laserowego.

Pomiary wykonała 15 lipca firma Arteco Group z Gdyni. Objęły one teren między starym mostem kolejowym a mostem wantowym im. Jana Pawła II w Gdańsku. Jak podkreśla spółka, skanowanie laserowe niezwykle pomaga w tego typu analizach przestrzennym, dostarczając pełną informację przestrzenną w krótkim czasie. W tym przypadku było to niespełna 13 godzin, z czego 7 godzin zajęło samo skanowanie, a 6 kolejnych – opracowanie wyników (w tym wygenerowanie modeli 3D).

Koszt budowy mostu to 35 mln zł. Dzięki nowej przeprawie wzrośnie bezpieczeństwo, a pociągi pojadą szybciej – do 100 km/h i będą mogły wieźć cięższe ładunki. Za sprawą dwóch torów – zamiast jednego – zwiększy się przepustowość, nawet do 200 pociągów na dobę, co zwiększy konkurencyjność Portu Gdańsk. Na przebudowie skorzysta również żegluga – wysokość mostu nad rzeką wyniesie ponad 8 metrów, a szerokość szlaku wodnego zwiększy się z 11 do 50 metrów.


Źródło: Arteco Group, JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Jak oszukać GPS?
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS