|2015-06-15|
Geodezja, Sprzęt, Przetargi, Software
Kto chce dostarczyć system mobilnego kartowania dla GUGiK?
Dzisiaj (15 czerwca) odbyło się otwarcie ofert w przetargu Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii na zakup systemu mobilnego kartowania na potrzeby prowadzenia kontroli i bieżącej aktualizacji bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k).
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu do mobilnej niskopułapowej (część I przetargu) oraz naziemnej (część II przetargu) rejestracji obrazu wraz z niezbędnym oprogramowaniem i praktycznym produkcyjnym wdrożeniem rozwiązania. Jak wyjaśnia GUGiK, „głównym zadaniem systemu będzie monitorowanie terenu na dużych obszarach w krótkim czasie, co usprawni prowadzanie kontroli danych gromadzonych w bazie BDOT10k, polegające na weryfikacji terenowej zgromadzonych danych. Zbieranie danych geoprzestrzennych z platformy mobilnej pozwoli również szybko reagować na zmiany w topografii terenu, szczególnie w zakresie: dróg, kolei, mostów, węzłów komunikacyjnych, budowli, obiektów użyteczności publicznej”. Zamawiający gotowy jest przeznaczyć na realizację prac 591 tys. zł (część I) oraz 1,785 mln zł (część II).
Zestawienie złożonych ofert – część I: • Leica Geosystems Warszawa – 344 tys. zł (58,2% budżetu); 24-miesięczny okres gwarancji; • WB Electronics Ożarów Mazowiecki – 360 tys. zł (60,8%); 30 miesięcy; • Fotomapy Grodzisko Dolne – 411 tys. zł (69,5%); 24 miesiące; • NaviGate Kraków – 429 tys. zł (72,6%); 36 miesięcy; • Geotronics Dystrybucja Kraków – 449 tys. zł (75,9%); 36 miesięcy; • Asseco Poland Rzeszów – 465 tys. zł (78,6%); 24 miesiące; • TPI Warszawa – 476 tys. zł (80,5%); 24 miesiące. Część II: • Geotronics Dystrybucja Kraków – 1,523 mln zł (85,3%); • WB Electronics Ożarów Mazowiecki – 1,743 mln zł (97,7%); • Leica Geosystems Warszawa – 2,291 mln zł (128,4%).
Część I zamówienia obejmuje dostawę: • 2 bezzałogowych statków powietrznych z aparatami fotograficznymi wraz z niezbędnym wyposażeniem, • specjalistycznego oprogramowania, służącego do tworzenia gotowych ortofotomap i numerycznych modeli pokrycia terenu, wraz ze szkoleniem.
W ramach części II przetargu należy dostarczyć: • 2 urządzenia obrazujące, pozwalające na pozyskanie obrazów w zakresie 360 stopni, z elementami umożliwiającymi zamocowanie na konstrukcji dachowej samochodu wraz z niezbędnym wyposażeniem oraz oprogramowanie do post-processingu, • 4 kamery cyfrowe z elementami umożliwiającymi zamocowanie na konstrukcji dachowej samochodu wraz z kompletami dodatkowego wyposażenia, • 2 samochody specjalistyczne wyposażone w elementy służące do mocowania i przewożenia sprzętu do rejestracji obrazów wraz z pakietem ubezpieczeń, • 4 laptopy, • 10 dysków przenośnych.
Kryteriami wyboru najkorzystniejszej propozycji są: • część I – cena (85%), zadeklarowany okres gwarancji powietrznego systemu mobilnego kartowania (15%); • część II – cena (80%), wielkość zużywanej energii (7%), wielkość emisji dwutlenku węgla (7%), łączna wielkość tlenków azotu, cząstek stałych i węglowodorów niemetalowych (6%).
DC
|