|2015-05-27|
GIS, Firma, Software
Esri Polska plany na przyszłość
Na dzisiejszym spotkaniu prasowym (Warszawa, 27 maja) firma Esri Polska zaprezentowała swoją strategię rozwoju. Spółka planuje skupić się na działalności związanej z dostarczaniem rozwiązań GIS dla sektora samorządów, administracji centralnej, bezpieczeństwa, infrastruktury energetycznej i telekomunikacyjnej oraz nowej ofercie skierowanej do biznesu (Location Analytics).
Tomasz Galant, prezes zarządu Esri Polska (fot. DC)
|
|
|
|
|
|
Planowane przychody firmy za rok 2015 mają sięgnąć 32 mln zł, co stanowi wzrost o ponad 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na dobrą kondycję spółki wpływają m.in. wygrane przetargi dla Głównego Urzędu Statystycznego i Polskich Sieci Elektroenergetycznych (SIP dla PSE zostanie zbudowany z wykorzystaniem technologii Esri). Kluczowymi beneficjentami rozwiązań Esri Polska są firmy z sektorów: infrastruktury (27%), administracji samorządowej (26%), administracji centralnej i bezpieczeństwa (26%) oraz środowiska (10%). Platforma informatyczna ArcGIS firmy Esri wykorzystywana jest m.in. w takich instytucjach i przedsiębiorstwach, jak: Główny Urząd Geodezji i Kartografii (Geoportal 2), Energa-Operator SA, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego (Geoportal Dolnego Śląska), GUS (Portal Geostatystyczny), Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej (Bank Danych o Lasach), czy w takich projektach, jak Informatyczny System Osłony Kraju przed nadzwyczajnymi zagrożeniami (ISOK).
Strategia rozwoju Esri Polska zakłada, że platforma informatyczna ArcGIS będzie rozwijana w instytucjach i przedsiębiorstwach, jako centralna aplikacja wspierająca zarządzanie operacjami, procesy analityczne i podejmowanie decyzji biznesowych. Kierunek ten zakłada integrację systemu z innymi aplikacjami biznesowymi. Esri Polska posiada również własne rozwiązania branżowe (GEOSECMA) np. dla firm wodociągowych. Elementy tego rozwiązania funkcjonują już w przedsiębiorstwach komunalnych, ale potencjał systemu pozwala na zintegrowanie wszystkich obszarów działalności gminy lub miasta. Dzięki wykorzystaniu mapy wspomagane są różnorodne aspekty działalności lokalnej, takie jak: wodociągi i kanalizacja, drogi i ulice, regulacje ruchu komunikacyjnego, użytkowanie gruntów, tereny zielone oraz place zabaw. Spółka chce także mocniej dotrzeć z ofertą do klientów z branży infrastrukturalnej (energetyka, telekomunikacja), gdzie rozwiązania GIS są wykorzystywane m.in. do paszportyzacji sieci. – Rozwiązania Esri pozwalają nie tylko na planowanie rozwoju sieci czy utrzymanie majątku sieciowego ale umożliwiają także przeprowadzanie pogłębionych analiz sieci, integrację z innymi systemami obecnie działającymi w firmie, generowanie raportów oraz tworzenie wizualizacji 3D, które dają nowe spojrzenie na infrastrukturę sieciową z uwzględnieniem kontekstu geograficznego – tłumaczy Leszek Konkel, dyrektor sprzedaży Esri Polska.
Od lewej: Leszek Konkel, dyrektor sprzedaży; Karol Sawicki, dyrektor Działu Rynku Biznesowego (fot. DC)
Rozwiązania do analizy, zarządzania i wizualizacji danych, z roku na rok zyskują coraz większą popularność. – Według naszych szacunków, rozwój rynku GIS w Polsce sięga 8%, co potwierdzają m.in. przychody Esri Polska przekraczające ten wskaźnik. W tym roku zanotowaliśmy kilkunastoprocentowy wzrost – mówi Tomasz Galant, prezes zarządu Esri Polska. Potrzeba analizowania stale rosnącej liczby danych (Big Data) prowadzi do poszukiwania rozwiązań, które pozwolą na ich lepsze zrozumienie. Wizualizacja informacji i dodanie do nich kontekstu geograficznego umożliwia przedsiębiorstwom na zestawianie danych z wielu różnych źródeł. Przedstawione w ten sposób informacje odkrywają przed użytkownikami zupełnie nowe zależności. Temat ten łączy się mocno z mobilnością dając możliwość badania zjawisk społecznych z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Zebrane w ten sposób dane geograficzne mogą służyć do lokalizacji miejsc użyteczności publicznej. Rozwiązania, zarezerwowane dotychczas tylko dla specjalistów, teraz dostępną są dla szeregowych pracowników czy osób odpowiedzialnych za rozwój biznesu. Celem Esri jest doprowadzenie do tego, aby każdy pracownik mógł korzystać z rozwiązań GIS, a dostęp do analiz i danych był w zasięgu trzech kliknięć na tablecie czy komputerze.
Źródło: Esri Polska
|