wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2015-04-10| GIS, Mapy, Software

Esri Polska rozwija ofertę Location Analytics

Firma Esri Polska wprowadza na polski rynek rozwiązania angażujące aspekt przestrzenny strategicznych danych dla biznesu. Propozycja wpisuje się w międzynarodowy trend Location Analytics, który polega na tworzeniu w przedsiębiorstwach kompleksowego środowiska zbierania, analizy i współdzielenia danych prezentowanych na mapach.


Esri Polska rozwija ofertę Location Analytics

Obecnie Esri Polska łączy doświadczenia związane z wdrożeniami technologii GIS, proponując aplikacje wspomagające podejmowanie decyzji zintegrowane z istniejącymi zasobami informacji w firmie (BI/CRM). Aplikacje klasy Location Analytics znajdują zastosowanie m.in. w branży energetycznej, telekomunikacyjnej, bankowości i ubezpieczeniach oraz sektorze handlu detalicznego.

Według badań firmy analitycznej Ventana Research 74% użytkowników biznesowych przyznało, że lokalizacja w biznesie jest ważna lub bardzo ważna z punktu widzenia podejmowania decyzji i lepszej produktywności zespołów. Analizy biznesowe kojarzą się z ogromem zestawień tabelarycznych, wykresów i diagramów. Tymczasem prawie każda informacja zawarta w tabelach ma aspekt przestrzenny, pozwalający na jednoznaczne zlokalizowanie jej na mapie. Dodając do systemów wspomagających zarządzanie, dane socjodemograficzne i socjoekonomiczne, decydenci otrzymują narzędzia pomagające w bardziej świadomym i skuteczniejszym podejmowaniu decyzji oraz efektywniejszym zarządzaniu firmą.

– Dla wielu organizacji wyzwaniem okazuje się skuteczne odczytanie danych biznesowych. Częstym powodem jest oderwanie informacji od ich kontekstu geograficznego, czyli właściwej oceny, w jakich obszarach zachodzą określone zjawiska biznesowe: potencjał rynków, analiza skuteczności podjętych działań, zasięg geograficzny kampanii marketingowej, gdzie handlowcy są bardziej skuteczni, w jakim miejscu zlokalizować kolejną placówkę bankową, gdzie uplasować następny sklep? To tylko kilka podstawowych pytań, które wymagają od kierownictwa firmy powiązania systemów informacyjnych z Location Analytics – przekonuje Karol Sawicki, dyrektor Rynku Biznesowego w Esri Polska.

Podstawę rozwiązania Esri tworzy platforma ArcGIS, która dostarcza narzędzi do gromadzenia, analizy i udostępniania danych przestrzennych każdemu uczestnikowi ekosystemu firmowego, tj. specjalistom IT/GIS, menedżerom oraz klientom danej firmy. W zależności od obszaru działania użytkownika platforma ArcGIS pozwala tworzyć aplikacje, wizualizacje oraz analizy danych biznesowych z wykorzystaniem cyfrowych map, a następnie udostępniać je poprzez dowolne urządzenia.

Wymiar „Gdzie?” w biznesie
Aplikacje typu Location Analytics opierają się na analizie geograficznej w celu poprawy procesów podejmowania decyzji, łącząc technologię zarządzania informacją w przedsiębiorstwie z systemami Business Intelligence oraz GIS. Platforma ArcGIS pozwala na natychmiastowy dostęp do wyniku analizy z aspektem lokalizacyjnym dla organizacji lub jej członka. Z drugiej strony pracownicy tworzący analizy uzyskują ciągły dostęp do informacji gromadzonych w różnorodnych systemach biznesowych, takich jak systemy wspomagające zarządzanie klasy ERP, rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem CRM i zarządzania łańcuchem dostaw SCM oraz dane z wewnętrznych baz, internetu i stron WWW.

– Rozwiązania proponowane przez Esri Polska tworzą kompleksową platformę gromadzenia, administrowania, prezentacji i analizy danych przestrzennych. Dzięki temu pozwalają na współpracę i współdzielenie danych w wybranym miejscu i czasie oraz na dowolnym urządzeniu. Zapewniają w ten sposób ich pełną mobilność – dodaje Karol Sawicki.

Tworzenie map i analitykę przestrzenną integrujemy z istniejącymi systemami IT. Oprogramowanie Esri jest gotowe do integracji z IBM Cognos, SAP BusinessObjects, Microstrategy, Salesforce czy też popularnym Microsoft Office i SharePoint, umożliwiając śledzenie finansowej wydajności obiektów i aktywów.

Wykorzystanie aplikacji Location Analytics
Badania Ventana Research wskazują również, że narzędzia Location Analytics są wykorzystywane przede wszystkim do:

  • analizy danych o klientach (54% wskazań),
  • analizy danych rynkowych (40%),
  • pozyskiwania informacji o sprzedaży, produktach i usługach (po 39%).

Osoby, które deklarują konieczność wprowadzenia kontekstu geograficznego do swoich analiz, motywują to koniecznością podniesienia efektywności procesów i jakości informacji. W dalszej kolejności wymieniają lepsze podejmowanie decyzji, poprawę planowania i współpracy z innym organizacjami, zwiększenie efektywności operacyjnej oraz prowadzenie inicjatyw z zakresu analityki i Business Intelligence.

Źródło: Esri Polska


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
wytworzy się Raczej GUGiK zrobi przetarg Żeby to kupić 10 razy drożej
odpowiedz zgłoś
ciekawe czy GUGiK zakupi to cudo.
odpowiedz zgłoś
2 komentarze



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Formy rachunkowe i biografia prof. Hausbrandta
czy wiesz, że...
© 2005-2020 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Bożena Baranek (szefowa Działu Prenumeraty)
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
b.baranek@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS