|2015-04-10|
GIS, Mapy, Software
Esri Polska rozwija ofertę Location Analytics
Firma Esri Polska wprowadza na polski rynek rozwiązania angażujące aspekt przestrzenny strategicznych danych dla biznesu. Propozycja wpisuje się w międzynarodowy trend Location Analytics, który polega na tworzeniu w przedsiębiorstwach kompleksowego środowiska zbierania, analizy i współdzielenia danych prezentowanych na mapach.
Obecnie Esri Polska łączy doświadczenia związane z wdrożeniami technologii GIS, proponując aplikacje wspomagające podejmowanie decyzji zintegrowane z istniejącymi zasobami informacji w firmie (BI/CRM). Aplikacje klasy Location Analytics znajdują zastosowanie m.in. w branży energetycznej, telekomunikacyjnej, bankowości i ubezpieczeniach oraz sektorze handlu detalicznego.
Według badań firmy analitycznej Ventana Research 74% użytkowników biznesowych przyznało, że lokalizacja w biznesie jest ważna lub bardzo ważna z punktu widzenia podejmowania decyzji i lepszej produktywności zespołów. Analizy biznesowe kojarzą się z ogromem zestawień tabelarycznych, wykresów i diagramów. Tymczasem prawie każda informacja zawarta w tabelach ma aspekt przestrzenny, pozwalający na jednoznaczne zlokalizowanie jej na mapie. Dodając do systemów wspomagających zarządzanie, dane socjodemograficzne i socjoekonomiczne, decydenci otrzymują narzędzia pomagające w bardziej świadomym i skuteczniejszym podejmowaniu decyzji oraz efektywniejszym zarządzaniu firmą.
– Dla wielu organizacji wyzwaniem okazuje się skuteczne odczytanie danych biznesowych. Częstym powodem jest oderwanie informacji od ich kontekstu geograficznego, czyli właściwej oceny, w jakich obszarach zachodzą określone zjawiska biznesowe: potencjał rynków, analiza skuteczności podjętych działań, zasięg geograficzny kampanii marketingowej, gdzie handlowcy są bardziej skuteczni, w jakim miejscu zlokalizować kolejną placówkę bankową, gdzie uplasować następny sklep? To tylko kilka podstawowych pytań, które wymagają od kierownictwa firmy powiązania systemów informacyjnych z Location Analytics – przekonuje Karol Sawicki, dyrektor Rynku Biznesowego w Esri Polska.
Podstawę rozwiązania Esri tworzy platforma ArcGIS, która dostarcza narzędzi do gromadzenia, analizy i udostępniania danych przestrzennych każdemu uczestnikowi ekosystemu firmowego, tj. specjalistom IT/GIS, menedżerom oraz klientom danej firmy. W zależności od obszaru działania użytkownika platforma ArcGIS pozwala tworzyć aplikacje, wizualizacje oraz analizy danych biznesowych z wykorzystaniem cyfrowych map, a następnie udostępniać je poprzez dowolne urządzenia.
Wymiar „Gdzie?” w biznesie Aplikacje typu Location Analytics opierają się na analizie geograficznej w celu poprawy procesów podejmowania decyzji, łącząc technologię zarządzania informacją w przedsiębiorstwie z systemami Business Intelligence oraz GIS. Platforma ArcGIS pozwala na natychmiastowy dostęp do wyniku analizy z aspektem lokalizacyjnym dla organizacji lub jej członka. Z drugiej strony pracownicy tworzący analizy uzyskują ciągły dostęp do informacji gromadzonych w różnorodnych systemach biznesowych, takich jak systemy wspomagające zarządzanie klasy ERP, rozwiązania do zarządzania relacjami z klientem CRM i zarządzania łańcuchem dostaw SCM oraz dane z wewnętrznych baz, internetu i stron WWW.
– Rozwiązania proponowane przez Esri Polska tworzą kompleksową platformę gromadzenia, administrowania, prezentacji i analizy danych przestrzennych. Dzięki temu pozwalają na współpracę i współdzielenie danych w wybranym miejscu i czasie oraz na dowolnym urządzeniu. Zapewniają w ten sposób ich pełną mobilność – dodaje Karol Sawicki.
Tworzenie map i analitykę przestrzenną integrujemy z istniejącymi systemami IT. Oprogramowanie Esri jest gotowe do integracji z IBM Cognos, SAP BusinessObjects, Microstrategy, Salesforce czy też popularnym Microsoft Office i SharePoint, umożliwiając śledzenie finansowej wydajności obiektów i aktywów.
Wykorzystanie aplikacji Location Analytics Badania Ventana Research wskazują również, że narzędzia Location Analytics są wykorzystywane przede wszystkim do:
- analizy danych o klientach (54% wskazań),
- analizy danych rynkowych (40%),
- pozyskiwania informacji o sprzedaży, produktach i usługach (po 39%).
Osoby, które deklarują konieczność wprowadzenia kontekstu geograficznego do swoich analiz, motywują to koniecznością podniesienia efektywności procesów i jakości informacji. W dalszej kolejności wymieniają lepsze podejmowanie decyzji, poprawę planowania i współpracy z innym organizacjami, zwiększenie efektywności operacyjnej oraz prowadzenie inicjatyw z zakresu analityki i Business Intelligence.
Źródło: Esri Polska
|